BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

 

Peter Rutgers

Sprokkelaar
Berichten
32
Hallo allen,

Moest mij hier toch eens gaan aanmelden na al die jaren. Mijn naam is Peter en ben 34 jaar oud. Woon in Nijverdal (paar kilometer van Almelo) en ben ik iets van 5 jaar actief in de barbecue wereld. Ooit begonnen met een klein tafel kogel model bbq en uiteindelijk staat mijn achtertuin vol met verschillende barbecues. Mijn favo barbecue is en blijft de Napoleon PRO22 maar de offset smoker mag ook graag in het weekend aan. Naast deze barbecues heb ik ook nog een Kamado small, kleine smoker voor koud roken, een Ugly drum smoker en wat kleine tafel bbq's.

Vroeger had ik een laptop met al mijn recepten (barbecue maar ook normaal op het fornuis), deze is helaas gesneuveld en al mijn recepten vanaf 2015 tot en met 2018 zijn toen verloren gegaan. Om die reden had ik een website gemaakt waar ik al mijn recepten op heb gezet. Zo wouden er enkele kennissen van mij hier bij en heb ik uiteindelijk de recepten zichtbaar gezet voor iedereen en zo is mijn foodblog BBQ Nerds ontstaan. Sinds 2019 ben ik hier veel actief mee bezig maar er valt altijd meer te leren en dat is mijn reden om wat actiever bij deze genootschap te zijn om mee te denken en vooral van anderen te leren.

quarantaine_bbq.jpg



Enkele gerechten/snacks die ik gemaakt heb:

smokeddevilseggs.jpg


Gevulde eieren gerookt op de smoker.



piggy_shots.jpg

Piggy Shots wat gevulde vlees shotjes zijn.

20200403-Bavette-003-scaled-e1586243653758.jpg

De bekende gevulde bavette, deze is met rode pesto en kaas gevuld.
 
Hoi Peter,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom bij het genootschap
Zonde, 3 jaar aan recepten verloren. Maar aan de foto’s te zien zit er nog wel wat in je geheugen
 
Welkom bij het genootschap
Zonde, 3 jaar aan recepten verloren. Maar aan de foto’s te zien zit er nog wel wat in je geheugen

Helaas is het niet anders en vooral een wijze les dat je overal een backup van moet maken😅. De bekende gerechten of recepten die zijn inderdaad wel weer terug haha. De vooral experimentele recepten zijn niet meer teruggekomen als het om de temperaturen, kruiden en marinades gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan