BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

RonaldB

Tondelzoeker
Berichten
6
Hallo allemaal,

Graag stel ik mij even voor. Mijn naam is Ronald. Een aantal jaar geleden was ik hier ook onder Goochelaar. Toen was ik in het bezit van een Big Green Egg Large. Ik heb altijd enorm van dit forum genoten. De Egg heb ik moeten achterlaten bij mijn ex maar sinds vandaag ben ik weer in het bezit van een keramische bbq. Een bastard small. Het bbq begint toch weer te kriebelen. Ik heb met opzet voor een klein formaat gekozen, de large vond ik toch wel groot en ik hoop eigenlijk alles met de bastard small te gaan doen. En vind dit ook wel een uitdaging.

Dit weekend maar weer eens bbq-en!

Alvast fijn weekend allemaal!

Groet,
Ronald
 
Welkom Ronald. Lukt dat dan om ook wat side dishes te maken op een small?
 
Welkom terug op het nest Ronald!
 
Dankjewel allemaal! Ja de side dishes zijn idd wel een uitdaging. Zal toch denk ik beetje warm/koud dishes moeten afwisselen. Of net als bij beer can chicken mee in de druippan 😀

Leuke vraag!
 
Welkom Ronald


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Welkom terug Ronald.
Al begrijp ik nog steeds niet dat mensen een BGE L te groot vinden. ;)
Op mijn Primo Oval XL kom ik soms al ruimte tekort, en wij zijn maar met z'n tweetjes, ok wij maken wel zoveel mogelijk volledige maaltijden geheel op de BBQ
 
Welkom hier Ronald  :)
 
Welkom Ronald.

Ik kijk momenteel naar een grote grill de Kamado Joe Big Joe 2. Ik bbq vaak voor meer dan vier mensen. Ben jij van plan om voor je hele gezin op een kleinere grill te bbq-en?
 
Goedemorgen,

Hoe ik mijn BGE Large heb ervaren is dat het een super gave bbq was. Tegelijkertijd door zijn grote was het niet even snel de bbq aan steken en ik vond hem te groot (duurde lang voordat hij opwarmde en ook in verbruik) om bv alleen 1 "eendje" erop te leggen. Terwijl ik eigenlijk gewoon ook na het werk de bbq wil aansteken omdat het zo lekker is. Het hield mij juist een beetje tegen.

Nu zijn we met zijn tweeen en ik schat in dat we prima met een small uit de voeten kunnen. Ook met zijn vieren denk ik wel en het zal niet allemaal tegelijkertijd op de bbq passen. Misschien wat ondersteuning van de oven uit de keuken  ;) Ik hoop zelfs door de ruimte dat we er ook meer de tijd voor nemen. Ik kon ook wel met de BGE large alles erop leggen en dan was ik na een uurtje klaar. Zo, eten!

De ruimte is wel een uitdaging, zo heb ik net een chicken standaard gekocht voor BCC maar dit blijkt dus niet te passen :D Kan ineens de dome niet meer dicht. En hoe ik de spareribs ga doen is ook nog een vraag. Maar ik vind het wel super tof.
 
Opwarmtijd van een kamado vind ik niet echt een probleem, zeker niet bij low and slow. Ik zou zelf toch niet terug kunnen naar enkel een kleinere barbecue. Ik merk dat ik zelf wat meer teruggrijp naar de primo ipv de 13inch kamado voor kleine dingen gewoon omdat wat meer plaats toch wat fijner werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Welkom terug!

(Ik neem aan dat je ex wel alimentatie moet betalen voor je oude kamado)

Zonder geheid: succes met de nieuwe!
 
Terug
Bovenaan Onderaan