BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen PeeVee (v???l foto's!!)

 
 
 

PeeVee

Kooltjesharker
Berichten
127
Hallo allemaal,

Ik ben PeeVee, ik ben 43 en woon met mijn vriendin (43), dochtertje (9) en zoontje (4) in het mooie Land van Maas & Waal (je weet wel, achter de hoge bergen, in de gouden zon). Ik werk als docent in het voortgezet onderwijs. In 2009 ben ik door mijn broer aangestoken met het BBQ virus en heb ik mijn eerste Weber aangeschaft. Uiteraard ook m.b.v. kleinere roosters een "tweede verdieping" gemaakt. Ik ben niet zo heel fanatiek als sommigen op het forum, maar ik vind het wel heel erg leuk (en lekker). Ik heb in de afgelopen jaren al meermaals een varkensnek op de Weber gehad (pulled porc) en dat is behoorlijk goed gelukt. Ook spareribs en hampunten lukt me inmiddels heel aardig. E?n van de eerste pogingen waren spareribs en een gepekeld stuk kalkoenfilet:

2009-07-31-blue-smoke-bbq-spareribs-en-kalkoen.jpg


Hieronder zie je drumsticks en op het bovenrooster aardappeltjes in de schil (beetje olie, zeetzout en peterselie):
2009-08-23-blue-smoke-bbq-drumsticks-en-frietjes-2.jpg


2009-08-23-blue-smoke-bbq-drumsticks-en-frietjes.jpg


Pulled Porc was goed gelukt met varkensnek van de Makro:
2009-09-12-bluesmokebbq-pulled-pork.jpg

Met een augurkje op vers broodje met mostersaus:
2009-09-12-bluesmokebbq-pulled-pork-2.jpg


Ook hampunten vallen hier thuis goed in de smaak. Dat heeft zich inmiddels binnen de familie doorgefluisterd dus bij verjaardagen eist men min of meer broodje pulled porc OF broodje ham. Heerlijk met zelfgemaakte whiskeysaus (obv zelfgemaakte mayo, gezeefde tomaten en natuurlijk een scheut echte whiskey).
2010-10-06-broodje-bovenbil-1.jpg


2010-10-06-broodje-bovenbil.jpg


2010-10-06-broodje-bovenbil-4.jpg