BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen PeeVee (v???l foto's!!)

 
 
 

PeeVee

Kooltjesharker
Berichten
127
Hallo allemaal,

Ik ben PeeVee, ik ben 43 en woon met mijn vriendin (43), dochtertje (9) en zoontje (4) in het mooie Land van Maas & Waal (je weet wel, achter de hoge bergen, in de gouden zon). Ik werk als docent in het voortgezet onderwijs. In 2009 ben ik door mijn broer aangestoken met het BBQ virus en heb ik mijn eerste Weber aangeschaft. Uiteraard ook m.b.v. kleinere roosters een "tweede verdieping" gemaakt. Ik ben niet zo heel fanatiek als sommigen op het forum, maar ik vind het wel heel erg leuk (en lekker). Ik heb in de afgelopen jaren al meermaals een varkensnek op de Weber gehad (pulled porc) en dat is behoorlijk goed gelukt. Ook spareribs en hampunten lukt me inmiddels heel aardig. E?n van de eerste pogingen waren spareribs en een gepekeld stuk kalkoenfilet:

2009-07-31-blue-smoke-bbq-spareribs-en-kalkoen.jpg


Hieronder zie je drumsticks en op het bovenrooster aardappeltjes in de schil (beetje olie, zeetzout en peterselie):
2009-08-23-blue-smoke-bbq-drumsticks-en-frietjes-2.jpg


2009-08-23-blue-smoke-bbq-drumsticks-en-frietjes.jpg


Pulled Porc was goed gelukt met varkensnek van de Makro:
2009-09-12-bluesmokebbq-pulled-pork.jpg

Met een augurkje op vers broodje met mostersaus:
2009-09-12-bluesmokebbq-pulled-pork-2.jpg


Ook hampunten vallen hier thuis goed in de smaak. Dat heeft zich inmiddels binnen de familie doorgefluisterd dus bij verjaardagen eist men min of meer broodje pulled porc OF broodje ham. Heerlijk met zelfgemaakte whiskeysaus (obv zelfgemaakte mayo, gezeefde tomaten en natuurlijk een scheut echte whiskey).
2010-10-06-broodje-bovenbil-1.jpg


2010-10-06-broodje-bovenbil.jpg


2010-10-06-broodje-bovenbil-4.jpg


In een haastige bui gaan sat?-tjes (kalkoenfilet) ook snel (half uurtje) en zijn heerlijk. Een paar jaar geleden heb ik een "Jamie Oliver Big Boy" BBQ-tje gekregen en die gebruik ik op vakantie voor indirect grillen (ook gewoon voor hamburgers hoor). Hieronder zie je de "modificatie" voor indirecte verhitting.
2010-07-11-jamie-olliver-big-boy-bbq.jpg


Zo gaan de sat?-tjes erin
2010-07-11-jamie-olliver-big-boy-bbq-1.jpg


En zo zien ze er na een half uurtje uit, supermals en je hoeft niet bang te zijn dat er iets aanbrandt!
2010-07-11-jamie-olliver-big-boy-bbq-5.jpg


Sinds vorig jaar heb ik een rookoventje waar we o.a. zalmfilet (max. half uurtje) in maken.
p6270113.jpg


Ik ben begonnen met een "beer can chicken", zo ging ie erin:
p6270112.jpg


Zo kwam ie er uit:
p6270114.jpg


En dit was er van over na een uurtje:
p6270115.jpg


Het rookketeltje is ook heel leuk:
p6300154.jpg


Ons huis ligt trouwens aan de Maas & Waalse Rivi?ra:
p7270028.jpg


Als het bezoek honger krijgt dan misschien maar wat houtjes extra?!
p7270027.jpg


Haastige spoed is zelden goed (de zalmfilets lukken normaal heel goed hoor, maar dit was even behoorlijk stom):
p7270024.jpg


Dit geheime recept noem ik "black crust chicken" ;-)
p7270029.jpg


Nou, dat was wel zo'n beetje mijn BBQ CV, althans, wat ik er van heb vastgelegd. Ik ben niet gauw tevreden en nog wel flink zoekend en experimenterend naar de juiste wijze. Op dit BBQ genootschap heb ik ook alweer wat inspiratie opgedaan (alleen al de tip om coloroza gewoon bij de Makro te gaan halen ipv bedelen bij de slager). Niet alle recepten kan ik gebruiken omdat mijn vriendin coeliakie heeft (glutenallerchie), veel rubs en kruidenmengsels kunnen gluten bevatten, daarom maak ik rubs, marinades e.d. gewoon zelf. Eigenlijk juist wel leuk. Zoals gezegb ben ik niet heel fanatiek BBQer, mijn grootste hobby is wel muziek, ik speel gitaar en ik zing in www.MessAround.nl, ik ben ook nog gelicenceerd radiozendamateur (PA3HHO) ?n als ik dan nog tijd over heb, rijd ik op en sleutel ik aan onze klassieke Yamaha XS 650 motoren (mijn vriendin heeft dezelfde maar dan in het karmijn rood).

Mijn motor (Yamaha XS650 uit 1978)
nieuwjaarsreceptie__17s.jpg


Mijn zendstation:
p2240004s.jpg


Mijn band www.MessAround.nl
promo%20foto%202012.jpg


Genoeg voorgesteld zo?! ;-)
 
Kijk dat is nog eens voorstellen.

Welkom PeeVee.
 
welkom bij het genootschap
 
Zo dat is een aardig voorstel bericht :) Van harte welkom bij het Genootschap PeeVee!
 
Van harte welkom peevee en veel plezier hier!
 
Wow, big introduction,  ??? maar welkom hier  ;D
 
Ik heb nu wel een goed beeld van je :D welkom :)
 
Dat is nou introduceren :D Motorrijden en bbq-en is een combinatie die hier meer voorkomt geloof ik. Je hebt al begrepen dat we dol zijn op foto's, dus hoef ik alleen nog te zeggen welkom.
 
bezig bijtje, welkom
 
Ik zeg " kom er bij, en gezellig dat je er bent" . En ik maar denken dat ik veel en makkelijk klets, nou jij doet ook gelijk goed je best! Hartstikke leuke introductie, ik heb het met veel plezier gelezen :)
 
Welkom hier PeeVee bij dit gezellige genootschap!
Mijn blik ging vrijwel direct even uit naar je Yaesu transceiver die op de 40m band staat afgestemd  (hij lijkt een op de FT980 die ik jaren geleden had) en de (zelfbouw) Heathkit "doos van Pandora", de kast met de rolspoel en de 2 condensatoren om je antenne de juiste SWR te geven t.o.v. je transceiver....leuk hoor! Wat is je call sign? De mijne is PA3CRS, maar al sinds 1995 niet meer actief en mijn set weggeven aan een OM die een CW freak is...
 
Zo z?g PeeVee, dat is nog eens een intro.  8)
Volgens mij ontbreekt alleen je PIN nog  ;)

Veel plezier hier, Welkom bij de club

Mac
 
dat is nou nog eens een intro! welkom!
 
Welkom welkom, gave introductie.......
 
@ PeeVee, ik zag zojuist alsnog je callsign (PA3HHO), had dat gisteren over het hoofd gezien  ;)
 
RedFox zei:
lijkt een op de FT980 die ik jaren geleden had) en de (zelfbouw) Heathkit "doos van Pandora", de kast met de rolspoel en de 2 condensatoren om je antenne de juiste SWR te geven t.o.v. je transceiver....leuk hoor! Wat is je call sign?
Hoi RedFox,

Ja de FT-980 is mij welbekend. Eigenlijk zou ik ook nog wel graag een FT-1000MP willen maargoed, je kunt nu eenmaal niet alles hebben. De transceiver die je ziet is een Yaesu FT-2000, een heerlijke set met alle opties die je je kan wensen en een erg prettige en goede midfrequent DSP. De eindtrap is inderdaad een Heathkit bouwpakket uit '63, de SB-200, goed voor zo'n 500 - 600 Watt PEP uit twee 572B eindpitten. De tuner is volgens het bekende T-circuit, inderdaad een rolspoel en twee variabele C's. Het is een Ameritron, sinds jaren al onderdeel van MFJ, het is net even iets betere kwaliteit dan MFJ. 40m is sinds enige tijd mijn favoriete bandje, ik werk met een zelfgemaakte "end-fed" antenne voor 80 en 40; een halve golf voor 40m, dan een 40m trap en nog 12m draad gevoed met een 1:60 autotrafo. Mijn call is PA3HHO, Full license nog m?t CW. Jammer dat je niet meer actief bent maar eerlijk gezegd gaat het bij mij ook in vlagen hoor. Het is dat ik het bouwen van antennes zo leuk vind.

73 de PA3HHO - tnx fr qso es gd bbq HI

sk
 
Terug
Bovenaan Onderaan