Beef en Steak

Voor 13 man koken. Zit ik goed?

Wailer

Stoker
Beste bbqgenoten,

Ik was zo enthousiast om vrienden uit te nodigen.
Zijn met 14-17 personen.

Zit ik goed met ongeveer het volgende:
Pulled pork, is goed voor te bereiden,.dag zelf opwarmen , van plm 2,5kg
5-6 slabs spareribs (Koreaans noskos)
Misschien nog 1 of 2 bavette rollade
Zalm van plankje.(Een zijde wellicht )

Ik heb 2 Weber gbs tot mn beschikking. Een premium ander gewone master. En een wga.

Zoals gezegd nekkie vast vantevoren maken.
PREMIUM Q, De dag zelf spareribs, klaar dan de bavette er op, schuiven open om temp weer op te laten klimmen. Gewoon hitteschild latenliggen

MASTER WE: Zalm van plankje.

Volgens mij prima wijze toch? En haalbaar? En voldoende qua eten en mooi breed spectrum aan gerechten van de Q?

• Leuk
Waarderingen: Noah
Ziet er op zich uit als een prima planning. Hoe lang heb je de tijd? Want spareribs duren natuurlijk wel even. Of bedoel je dat je ze overdag alvast erop legt, en ze in de avond samen opeet? Dat kan natuurlijk ook.

Veel plezier met de vriendenclub, straks willen ze er een jaarlijks iets van maken :)

Klinkt als een mooi dagje/avondje. Qua planning en uitrusting zit je volgens mij wel goed.

Pulled pork is altijd goed, denk dat 2,5 kg. wel genoeg is zodat iedereen 2 broodjes kan pakken?
Ikzelf zou denk ik nog wel 2 extra slabs ribs erbij doen, dan kan iedereen een halve nemen. Qua werk is die 2 extra niet heel veel meer.

En zorgen voor wat stokbrood/breekbrood met wat smeersel doet het ook altijd goed. Simpel en weinig werk, maar het vult wel.
Je zou dan als 'wauw-factor' nog zelf beurre noisette kunnen maken.

Succes in ieder geval en ben benieuwd naar het verslag!

Ik denk ook dat het je wel zal lukken, je heb een goed plan.
Zelf ook al enkelen keren voor 25 personen gedaan, ik maak dan altijd een tijdschema op papier voor mezelf.
Anders durf ik dingen vergeten.
Al die vrienden willen ook nog wat aandacht en een gesprek met u voeren.
Zorg wel voor iets voor het warmhouden van gerechten.
Begin dan ook tijdig met de bereiding, warmhouden is makkelijker dan de bereiding te versnellen.
Vraag ook hulp aan de aanwezigen.
Vertrouw ze wel niet te fel 🤭

Spareribs zou ik al tijdig mee beginnen.
Denk wel dat 6 strengen voldoende moet zijn ( kies je dikbevleesd met ketting)? Dan heb je al heel wat kilootjes aan spareribs.

Ik zou er wellicht ook wat coleslaw bijmaken
Misschien ook wel wat maïskolven ( als je ze kunt vinden ) die doen het stiekem toch altijd erg goed hier.

Je zou ook nog het gevulde stokbrood van Nasq kunnen toevoegen als backup
Dat kan je haast ter plekke nog maken mocht er toch wat tekort zijn. ( Mits je rundergehakt koel hebt liggen de overige ingrediënten kan je nog wel wat in freewheelen toch ;) )

De gerookte koude aardappelsalade is ook wel een mooi ideetje wat je van tevoren zou kunnen maken.

Succes! We horen graag hoe het gegaan is 😜

Komt vast helemaal goed. De ervaring leert dat men, zeker met wat bijgerechten, echt geen kilo vlees per persoon wegwerkt. Zeker vet vlees als pp en ribs vullen toch behoorlijk… Uitzonderingen daargelaten natuurlijk 😜

Plan is goed.
Als je "voorraad" maakt met PP en spareribs zou ik op het moment zelf alleen snelle gerechten doen.
  • Zalm op plank is prima .
  • Bavette of steak afgrillen gaat ook voor deze groep als je het op een share dining manier doet.
Tijdje geleden hetzelfde gedaan voor ca 20 hongerige 21 jarigen maar is goed te doen en maakt het diner alleen maar leuker.

Terug
Bovenaan Onderaan