Krijg een beetje de indruk dat er hier appels met peren vergeleken wordt.
Heeft de Gamma een bijna volledig assortiment van Weber? Absoluut niet. Zijn er winkels die dat wel hebben? Volgens mij niet; een uitgebreider assortiment dan de Gamma dat zeker, maar niet het hele assortiment. Simpelweg bijna onmogelijk als je ziet wat er in de catalogus staat.
Maar laten we eerlijk zijn; de Gamma is een bouw- cq. klusmarkt. Alles wat daarom heen zit is bijzaak en het zijn in feite niets meer dan dozenschuivers, hoewel ik me kan indenken dat daar tegenwoordig ook aardig wat omzet uitkomt.
Iemand die advies wil hebben over Q's kan beter langs een goed tuincentrum gaan, want daar heb je a) veel meer keuze (ook tussen merken) en b) tegenwoordig loopt er een hoop kennis over Q's daar rond omdat ze daar in investeren.
Dat wij (= lees ons bbq-gekken die al goed op de hoogte zijn) dan de goedkoopste leverancier uitzoeken omdat wij precies al weten wat we willen, dat is logisch. Hoe vervelend dat ook voor de gecertificeerde dealer ook mag zijn.
Dus je kan ten eerste de Gamma niet vergelijken met andere leverenaciers die ook Weber hebben want de doelgroep is anders. En je kan de normale consument niet met het gemiddelde forumlid vergelijken, want dat zijn personen uit verschillende doelgroepen.
En degene die als vergelijking met droge ogen durft te beweren dat het vlees uit de supermarkt tegenwoordig over het algemeen richting dat van de slager gaat, don't even go there!
Uitzonderingen uiteraard buiten beschouwing gelaten.