Beef en Steak

Vliesje van sparerib afhalen

Ik ga er dan maar vanuit dat het vlies in dit geval beschadigd was. Want we hebben het precies zo gedaan (alleen dan met een lepel) en het vlies ging om de paar mm kapot waardoor er weinig te trekken viel.

Bij de volgende rib proberen we het weer. En als het dan weer niet lukt hebben we pech.

Binnenmantel:  0.6 mm roestvrijstaal aisi 316L 2B
Buitenmantel:  0.5 mm roestvrijstaal aisi 304 BA
de enkelwandig waren veel doffer en vond ik niet zo mooi als deze, dan had een koof gemaakt. de prijs die dat hout weer gekost had, maakte dit een beter alternatief, daarbij staat het ook gaaf denk ik en het scheelt weer de nodige uren werk

Hele mooie pijpen.
Het heeft wel wat als deze in het zicht zitten =D>!

met die ribben van de makro heb ik ook wel zitten klooien maar dat was meer omdat het vlies beschadigd was met slachten/uitbenen

met verse ribs van de sligro heb ik nooit problemen, gebruik ook geen keukenpapiertje, als je vinger er helemaal onder door is heb je dat imho niet meer nodig

volgende keer zal het vast beter gaan :)

Als ik de ribs bij de slager koop haalt deze het vliesje er voor me af ( kwam ik onlangs na 10 minuten gekloot achter :) )

Misschien was die van jou er ook al af!

Als slager zijnde en de spare rib trophy mee te hebben gewonnen het volgende.
Het vliesje moet eraf. Zonder vliesje neemt het meer marinade kruiden op. Dit vlies is gewoon kei, kei hard. Je pakt de sparerib en met je wijsvinger duw je tussen twee ritjes in het vlees en dan voetje het vliesje loslaten en kan je heteraftrekken. Er zijn spareribs bij waar het vlies idd erg vast zit waar het gewoon niet bij lukt. Om een nog beter eindproduct te krijgen duw je met je duim terwijl je  een vuist maakt langs ieder ribje het bloedvat uit en spoel je de sparerib af onder stromend water om bloed en bot, zaagsplinters te verwijderen.
Als tip in de marinade gebruik eens wat appelmoes door je Marinade, dit zuurtje maakt je sparerib zoveel malser.

Terug
Bovenaan Onderaan