Beef en Steak

Vlees webshop

Zoals hierboven Beef & Steak!
Zelf bestel ik bij BBQuality ook wel eens. De lokale slager is ook vaak een ‘win’, en hij kan je van het nodige advies voorzien.
 
Bijna net als Björn: Vaak bij BBQuality en soms Beef &Steak. 😀 En ik ga ook wel regelmatig langs bij een goede locale slager of Sligro.
 
Bijna net als Björn: Vaak bij BBQuality en soms Beef &Steak. 😀 En ik ga ook wel regelmatig langs bij een goede locale slager of Sligro.
@Hoogie Niet bij de Hanos?
Online slager Beef & Steak, niet omdat het de forumsponsor is maar omdat je daar veel speciale schnits kunt kopen en heeft het grootste assortiment grain fed beef.
Wat heel belangrijk is voor een goede marmering voor steaks en onmisbaar voorLow & Slow bereiding.
De meeste andere online slagers verkopen vlees wat ik ook gewoon bij mijn lokale slager of de Turkse slager kan kopen.
En ja niet online maar virtueel ga ik naar de Hanos Delft-den Haag, in mijn geval.
 
@Hoogie Niet bij de Hanos?
Dat is inderdaad ook een mooie zaak, maar daar heb ik geen pas van. Incidenteel ga ik daar wel naar toe met m’n zwager.
 
Onlangs bij de thebutchery en bij themeatlovers besteld, allebei goed meegevallen. Zowel de levering als de kwaliteit van het vlees
 
Ik zit altijd een beetje aanbiedingen te shoppen bij de bekende internetadressen, levering is bijna altijd met dezelfde vervoerder dus dat maakt weinig uit. Normaal gesproken geen negatieve verrassingen met de kwaliteit, veel van de producten zijn ook van hetzelfde.

Vb. Inamood, The Butchery, Nicetomeatyou
 
Zoals alles de afgelopen jaren, is ook het vlees vrij duur geworden. " vroeger" bestelde ik vaker op Lejean.nl Deze heeft echt goede kwaliteit, en op black friday is het nog te betalen maar ik vind ze erg duur geworden.
Nu bestel ik vaker op Inamood. Ze hebben iedere week andere aanbiedingen en dan wissel ik af. (heb een grote diepvries)
Ik heb laatst op meatformore besteld, beetje van alles wat gepakt als test. Maar ik vond het zelf niet zo geweldig. Niet slecht maar ook niet geweldig.
 
Ik vind trouwens www.meatformore.nl altijd wel goed voor buikspek en krabben, daar zijn ze doorgaans vrij scherp mee. Voor de rest hebben ze soms ook wel leuke weekaanbiedingen. Maar ze zijn vrij lomp, het is geen hele klantvriendelijke zaak waar je hele verfijnde dingen moet zoeken. Daar zijn betere sites voor.

Dit zijn mijn huidige favs, als ik iets zoek dan doe ik hier meestal eerst een beetje prijsvergelijken voordat ik het ga googelen.

devleesboerderij.nl
thebutchery.nl
beefensteak.nl
bbquality.nl
bbqexperiencecenter.nl
themeatlovers.nl
vuurenrook.nl
veluws-wild.nl
 
ik haal bij de Sligro of online bij bollensteak.nl maar dan moet je wel uit de regio bollenstreek komen.
vlees is erg goed.
 
Bij Beef & Steak een keer besteld wat mij goed is bevallen. Bij de meatlovers zowel besteld als opgehaald wat ook uitstekend was!
 
meatmarket.online bestel ik zo nu en dan samen met een aantal van de hierboven genoemde opties.
 
Deze week besteld bij MeatforMore. Relatief goedkope webshop. Was erg benieuwd hoe dit zou uit pakken.
Ik weet niet of dit bericht in dit onderwerp past, zo niet hoor ik graag waar. Foto’s onder aan dit bericht. Helaas geen foto’s van de bereiding gister avond.

- 10kg doos spare ribs voor €50,- :
Alles zat aan elkaar gevroren. Ze beloven vellen tussen de ribben te doen, geen enkel vel gezien. De ene rib zit amper vlees aan, de ander is een matige voldoende. Gister 2 ribben gemaakt, smaak werd omhoog getrokken door de toegevoegde ingrediënten. Rib zelf onvoldoende.

- Picanha 1kg, €23,-
Levering kwam de picanha nog koel aan, maar als die einde avond geleverd zou worden durfde ik het misschien niet meer aan.. Geen thermometer erin gestoken na levering, gelijk de koelkast in. Had ik achteraf wel even kunnen doen.
Totaal geen vet kap, wat voor mij de picanha meteen onvoldoende maakt. Vlees voelt wat stug aan. Na bereiding was het mals, maar niet zo mals als andere Picanha’s die ik eerder heb gemaakt. De Picanha indirect op 110 graden gegaard tot kern 42. Daarna afgrillen op 200+ graden tot 52 en rusten.

Voor mij een eens en nooit meer MeatforMore. Ik blijf bij Beef&Steak, BBQuality en lokale slager.
IMG_1260.jpeg
IMG_1256.jpeg
 
@BjornS Zeker melden en zien hoe ze reageren.

Dat met die grote dozen ribben, blijkt op veel plaatsen een probleem te zijn. Gaan die winkels er dan vanuit dat je die 10kg ineens gaat maken? Dat zijn een 15-tal ribben.
 
Die Picanha is idd wel heel erg teleurstellend, en dat staat dan zo op de site 😅

Picanha-1.5-kilo-heerlijk-op-de-BBQ-met-vetlaag_661x658_jpg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pfff..., gisteravond krabbetjes en bbq worstjes van Meatformore gehad.
De worstjes voor het eerst, wilde ze eens uitproberen.

De krabben zijn anders altijd wel lekker, ruig gesneden maar wel met veel vlees eraan zoals dat hoort. Maar deze keer zat er haast geen vlees aan. Alle 3kg waren zo superdun gesneden dat het eigenlijk slachtafval was, en blijkbaar ook nog eens afgezaagd met een kettingzaag want het zat echt vol scherpe splinters. En de worsten waren echt niet te pruimen. Smaken verschillen natuurlijk. Maar voor mij hoort verse worst / barbecueworst niet zuur te smaken.

Dus I stand corrected...., voor mij nu ook geen meatformore meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog nooit van Meatformore gehoord maar heb deze week nu al een aantal keer gelezen dat je het ook niet hoeft te kennen..

Natuurlijk is het zo dat er vaker wordt geklaagd dan dat er veren worden uitgedeeld als het gaat om reviews maar dit zegt genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan