BasBQ
Beef en Steak

Vilt voor de Masterbuilt (dat rijmt)

 
 
 

Revers88

Pitmaster
Berichten
858
Het vilt van mijn MB kamado is helaas aan vervanging toe. Ik kon nog geen topic vinden waarin hierover gesproken wordt dus vandaar de vraag.

Welke vilt/fiber kunnen jullie adviseren en hebben jullie nog tips met betrekking tot het verwijderen en aanbrengen van vilt?
 
Kun je dit niet vervangen voor de fiber gasket van de kamado joe? Wel iets duurder, maar gaat dan ook weer langer mee.
Tenslotte is het dezelfde kamado..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb een alieexpress variant voor een paar euro en werkt als een tiet! Was ook zo vervangen. Is iets smaller maar sluit de boel perfect af! Heb gelijk 3 rollen besteld (per rol kun je boven en onder der vervangen, maar alleen onder was bij mij aan vervanging toe).

https://m.nl.aliexpress.com/item/40..._key=irey5Th&isdl=y&aff_platform=true&albslr={}&gclid=Cj0KCQiA0fr_BRDaARIsAABw4EubguJTeemDYae3N8yF7ubPMyVOqvo3MsHGl6aME-41ompdWwuQECQaAp8ZEALw_wcB

Volgens mij was ik nog goedkoper uit


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Ja die aliexpress rollen heb ik ook gebruikt, sluiten goed af maar plakt iets minder goed. Aan de andere kant stuk goedkoper dus gewoon rolletje extra mee bestellen
 
Ik weet dat de teflongasket wel wat kost, maar naar het schijnt daarna nooit meer vervangen. Iemand daar ervaring mee?
 
Ik weet dat de teflongasket wel wat kost, maar naar het schijnt daarna nooit meer vervangen. Iemand daar ervaring mee?

Nooit is wel heel erg definitief.
In ieder geval gaat t stukken langer mee dan vilt. Das een feit en dus ben je goedkoper uit.
Koop gewoon goede kwaliteit is mijn advies. Bespaar niet op die paar euro voor een dure Q.
Je schroeft ook geen wangliwangkan banden onder een dure auto...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Nooit is wel heel erg definitief.
In ieder geval gaat t stukken langer mee dan vilt. Das een feit en dus ben je goedkoper uit.
Koop gewoon goede kwaliteit is mijn advies. Bespaar niet op die paar euro voor een dure Q.
Je schroeft ook geen wangliwangkan banden onder een dure auto...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En waar kan ik dat vinden? Ik heb even gegoogled, maar vind weinig zoekresultaten in combinatie met een kamado..
 
Terug
Bovenaan Onderaan