BasBQ
Beef en Steak

Vilt vervangen Masterbuilt kamado

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
Vandaag wil ik het vilt van mijn Masterbuilt kamado gaan vervangen. Zojuist begonnen met het verwijderen van het vilt bij het onderste gedeelte. Dit ging vrij simpel maar er blijft een heel klein randje zitten (bij een opstaande rand). Het lijkt mij dat ik dit ook moet verwijderen?
Bij het filmpje van KJ zelf doen ze er niets mee. Maar het ziet er zo slordig uit. Zie hieronder een screenshot vanuit het filmpje.

1689073736175.png
 
Dit is het vilt dat tussen het keramiek en de metalen band zit. Voorzichtig de deeltjes die uitsteken weghalen kan geen kwaad en dan past je nieuwe vilt / fiber ook beter.
 
Inderdaad, dat is niet het vilt dat vervangen moet worden. Heb ik destijds ook ff naar zitten kijken, maar logisch dat ze tussen het metaal en keramiek ook vilt steken.

Normaal is het mooi eraf halen, dan met schuurpapier opschuren en dan ontvetten.
 
Dit is het vilt dat tussen het keramiek en de metalen band zit. Voorzichtig de deeltjes die uitsteken weghalen kan geen kwaad en dan past je nieuwe vilt / fiber ook beter.
Klinkt logisch. Bedankt voor het antwoord. Ik laat het mooi zitten anders ben ik er heel lang mee bezig ;)
 
Het is soort van gelukt. Ben niet helemaal tevreden met het resultaat. Ik heb een filmpje gezien waarbij iemand een kleine overlapping creëerde en vervolgens een rechte snede naar beneden. Daarna de losse stukjes verwijderen en tegen elkaar aan plakken. Je raadt het al… één stuk plakte niet meer. Heb ik dus een stuk van 3 cm weg moeten knippen en daar een stukje moeten plakken. Bij de deksel een andere methode toegepast en het vilt een stukje (5 mm of zo) te kort afgeknipt. Ook hier weer een stukje verwijderd en wat ertussen geplakt.

Hopelijk zit het allemaal goed maar wat een rotklusje 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan