BasBQ
Beef en Steak

Vilt plakken, hoe schoon moet het zijn?

 

Tommybear1979

Kooltjesharker
Berichten
172
Vandaag begonnen aan het verwijderen.
Hoe schoon moet het zijn?
Heb gekrab en geschuurd. En vroeg me af hoeveel er nog af moet. Mede omdat er kleine glazuur randjes op zitten die ik er liever niet afbik omdat dat naar mijn idee te veel risico geeft op schade.

Dus is zoals in de foto's goed genoeg? gewoon even afnemen met wasbenzine of beter terpentine? dan uitwasemen en nieuwe plakken.

Ik hoor graag van jullie!
98ac4bae42f153f02a3336b15d46de1c.jpg
4772423f40249082730f5aac8f6edbc8.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik heb het toen voor de zekerheid een keer afgedaan met aceton. Toen waren alle lijmresten weg en als je goeie vilt hebt heeft die ook een goeie lijmlaag en zou ik me der geen zorgen over maken. Die aceton lucht is wel pas na een dagje weg dus dat zou ik niet doen als je morgen der nog iets op wil gooien

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Dus schoon genoeg zo? Ik heb flamous&flavour high heat nomex vilt liggen.
Kan ontvetten ook bijv met spiritus ofzo? heb geen aceton in huis.



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Ik heb ook aceton gebruikt, even aan je vrouw vragen. Anders morgen bij de doe het zelf zaak.
 
Lijkt me schoon genoeg hoor, maar eventuele lijmresten zijn lastig te zien op een foto. Als het goed ontvet is zal het wel blijven plakken hoor
 
En dan pak je het vilt uit, en valt je op dat hij best smal is. Zie foto's
Klopt dit zo? Is volgens verpakking het juiste vilt, maar twijfel nu om te starten met plakken.
807e8132adc4c55b5332d4725280b250.jpg
7341e983fbd5b7844f4e3f77c2ca1499.jpg
c6c9160b3a78cdbb19cd14db0d373ce4.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Dat is het vilt voor de kleinere modellen, zoals de green egg minimax. Mijn keramiek is 20mm dik en het vilt 19mm dus dat past mooi. Bij jou zal het ook wel werken als je het netjes boven elkaar plakt, of het er mooi uitziet moet je zelf ff overwegen..

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Dat is een betere maat inderdaad, succes!

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Tadaa! Bedankt voor de commentaren!
Gebruikte materialen: glaskrabber, dremel met schuurrolletje, schuurpapier, aceton
0acc2d1b15febd9770e5676680e8e5ee.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

update: iets te vroeg gejuicht.. kamado sluit niet goed meer... tips om af te stellen?
b2fb96d6f55eb66146d539432a73616f.jpg
 
Zit er netjes op.
Heb mijn egg open staan, net schoongemaakt, en zie dat dat meer werk gaat worden om schoon te maken. Deksel valt achter de onderste pot
 
Tadaa! Bedankt voor de commentaren!
Gebruikte materialen: glaskrabber, dremel met schuurrolletje, schuurpapier, aceton
0acc2d1b15febd9770e5676680e8e5ee.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

update: iets te vroeg gejuicht.. kamado sluit niet goed meer... tips om af te stellen?
b2fb96d6f55eb66146d539432a73616f.jpg
Geen ervaring mee maar volgens mij staan er genoeg handleidingen op internet en YouTube

Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Handleidingen vallen tegen. Ene filmpje zegt scharnierbouten spelen te geven, andere weer om de juist aan te draaien.
Punt is dome staat verhoudings gewijs ver naar achter en sluit daar als eerst. Bij gesloten deksel blijft hij aan de voorzijde een kier houden, terwijl hij aan de achterzijde het vilt plat drukt.. Wie heeft er meer tips?
Sta nu op t punt om de band van dome los te draaien en te kijken of eea dan beter gepositioneerd raakt. Misschien moet de dome tov de band iets omhoog ivm dikker vilt.

update foto erbij.
2a476e82c21d02d4a39e1d4be375c95c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je helaas niet helpen op basis van de foto maar hoop dat het je inmiddels gelukt is.
 
helaas nog geen succes. Wilde morgenavond gaan bbqen, maar ik vrees ervoor.


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Dju toch, dat valt ff tegen. Ik zou net zolang gaan prutsen met de verschillende adviezen totdat het werkt, maar dat is ook niet zonder risico.. lastig man
 
Sta nu op t punt om de band van dome los te draaien en te kijken of eea dan beter gepositioneerd raakt.

Waarschijnlijk al wel bekend, maar ik zeg het toch....eerst het scharnier bij elkaar tiewrappen (of met van die speciale dingetjes) voor je die band van de dome losmaakt, anders kon het weleens onaangenaam worden.

Dit is overigens ook wat ik zou doen. Zorgen dat het scharnier geen kracht op de banden zet, dan band los van dome, dome in positie brengen en alles weer vast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan