Beef en Steak

Vetopvang bij gebruik Rotisserie Joetisserie

 
 

Jeroenvanarkel

Kooltjesharker
Berichten
181
Hallo, ik heb een Joetisserie, ik heb hem al een paar keer gebruikt voor gyros enz. Super lekker en leuk. werkt goed. Dus dat is niet mijn vraag. Echter sinds ik die rotisserie gebruik heb het scheidingsrekje gebruikt zodat de kolen aan een kant zitten en dat het vet niet op alle kolen valt. Maar dat gebeurt toch en dan is rook aan de kolen zijde en vette binnenkant aan de niet kolen zijde de uitkomst.

Ik heb dus nu een extra lading kolen in de mand gegooid en de sleuven open gezet en de hele mand s nachts laten opbranden. De volgende de dacht was de binnenkant en de reflector stenen weer maagdelijk wit. Dat geeft mij altijd een grote glimlach dat je gewoon met fikken je bbq reinigt. Alleen is er een manier om te werken met vet opvang? Of zou ik met de X accessory en de deflector platen moeten werken met zilverfolie daarom heen en hoe is dan de warmte ontwikkeling tov rechtstreeks over het vuur. Is een krokant korstje dan nog wel mogelijk voor een kip. Dus mijn vraag aan jullie is wie heeft er ervaring mee. of een live hack of hoe doen jullie het met een rotisserie.

Of is het gewoon jammer, en dus af een toe de buurt uitroken met schoon stoken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan