BasBQ
Beef en Steak

Verslagje van mij Noskos' wedstrijd Pulled Pork

 

DeNnZ

Sprokkelaar
Berichten
29
Een week geleden maakte ik voor de tweede maal Pulled Pork en dit keer volgens Noskos' wedstrijd recept.
Ik had ruim een week ervoor bij BBQuality een mooi stuk Boston Butt gekocht van zo'n 3,7 Kg.
Ik was genoodzaakt het stuk vlees in te vriezen om deze na een week weer te ontdooien in een bak met koud water (moest een specie kuip aan te pas komen  :D).


De avond van te voren heb ik de BB ontdaan van excess vet en hierna geinjecteerd en in de rub gezet en vervolgens in de folie gewikkeld om overnacht lekker te laten intrekken. Tijdens het injecteren ben ik erachter gekomen dat ik een beetje moet oppassen wanneer de eerste opening van de naald boven het vlees uit zal gaan stijgen......  Heel mn keuken zat onder de appelazijn en worcestersaus.... blehg!




De volgende ochtend om 05:00 ging de wekker.... Mijn gedachte was dat als ik de BB om 06:00 op de Q zou leggen het zo ongeveer 10 uur zou duren waarna we om 17:00 aan tafel zouden kunnen.
Om 05:30 gingen de briketten erop.



Om 06:15 ging de Boston Butt erop inclusief 3 smoke bombs met Pecan, deze heb ik er achter eklaar opgelegd.


Tussenstand na 2 uur en 3 kwartier.


Na ongeveer 5 uur en 3 kwartier heb ik de Butt geglazed, de kerntemp was toen 71 graden.
Er had zich inmiddels al een lekkere donkere Bark gevormd.



Na 2 uur in de glaze, temp was inmiddels gestegen naar 78 graden, tijd om in te pakken en door te trekken naar 88.



Tussenstand..... BIIIIJJJJNA!


YES! Tijd om 'm eraf te halen, het is inmiddels 15:15, dus heeft er in totaal 9 uur op gelegen.


Na een (HEUL LANG) uurtje rusten is het tijd om te gaan clawen!



Aan tafel!





Bedankt voor het kijken :)

 
Mooie run hoor! Dat was vast lekker!
 
Mooie bark!
 
Mooi verslag... Ziet er heerlijk uit!!
 
Lekker!
 
Lekker hoor! Leuk verslag. Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Mooi verslag. Ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je sticker.

Maar.......  Was het lekker?
 
Bedankt allen!

Ja het smaakte geweldig!
We hadden in totaal 8 eters waarvan 2 kinderen, iedereen heeft volop genoten... En ja, dat geeft je nog een extra kick :)
 
Heerlijk, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Ziet er lekker uit. Vraagje, de foto van het gepullde vlees, zit daar al saus door heen of is hij zo sappig geworden van zichzelf?
 
Dat was vast een enorm smakelijk varkentje!
 
Ziet er zeer smakelijk uit!!
 
Ziet er heerlijk uit. Mooie bark ook. Gefeliciteerd met je sticker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan