BasBQ
Beef en Steak

Verse worst: een Jalape?o-Cheddar variatie

Nosmo zei:
Ik heb het idee dat er in het origineel coloroso zout zit. Het viel mij namelijk op dat het vlees nog redelijk rose is, en zo komen de kleuren van kaas en jalapeno ook veel beter tot hun recht.

Bij mijn volgende batch ga ik dit eens even testen. Leuk he zo'n copycat recept!
Ik gebruik voor mijn eigen verse worst eigenlijk nooit kleurzout. Maar 't zal 'm wel oppeppen inderdaad.
 
chckstrk zei:
Ik gebruik  eigenlijk altijd colorozo. Zal eens zien of ik een foto van m'n vorige batch cheddar jalape?o heb. En anders een goed excuus om er morgen wat op de Q te gooien.
Hier ook altijd kleurzout in het worstdeeg, zal door de recepten van Martijn komen....
 
Ceriel zei:
chckstrk zei:
Ik gebruik  eigenlijk altijd colorozo. Zal eens zien of ik een foto van m'n vorige batch cheddar jalape?o heb. En anders een goed excuus om er morgen wat op de Q te gooien.
Hier ook altijd kleurzout in het worstdeeg, zal door de recepten van Martijn komen....
Dat en het idee dat ik dan ooit door die 25 kilo heen kom die hier in de schuur staat.
 
Nomnomnom  :p

Maar ik gebruik inderdaad ook altijd colorozozout ipv normaal keukenzout. Ik weet dat het voor verse worst niet hoeft, maar a) geeft het een mooiere kleur en het oog wil ook wat (tenslotte eet je daar als eerste mee  :D ) en b) kom ik zoals hierboven ook eens een keer beetje bij beetje van die 25kg af  ;)
 
ca11e0268d0cf2c13d4744d01d71dc7d.jpg


Ben ook bezig met roken van kinnebakspek
 
Mooi verslag. Met jalape?o kun je bijna niet fout  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan