BasBQ
Beef en Steak

Verse peper of gemalen peper uit potje

 

pizzabakker

Vuurmaker
Berichten
62
Ik heb al tijden een vraag.

Voor pulled pork zit er veel peper in de rub. In sommige rubs zit 2 eetlepels vers gemalen peper. Nu heb ik niet altijd zin om een zo lang met de pepermolen te draaien, nu is mijn vraag.

Kan je 2 eetlepels vers gemalen peper ook vervangen door zwarte peper poeder. En hoeveel zouden jullie dan gebruiken? Ook 2 eetlepels?
 
Ik crush peper korrels in een vijzel. Zo gebeurd.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

 
Natuurlijk kan het. Ik zou de hoeveelheid wel halveren. Peper uit een potje is veel fijner. Maar als ik een suggestie mag doen.... koop een serieus goede pepermolen. Ik heb van alles geprobeerd en mijn dure peugeot is geweldig. E?n draai is ruim voldoende voor bijvoorbeeld een entrecote. En ik houd van peper, v??l peper.
 
henri.wolbrink zei:
Ik crush peper korrels in een vijzel. Zo gebeurd.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Even een vraagje.
Als er b.v. 2 el vers gemalen in het recept staat hou je dan dezelfde hoeveelheid korrels aan?
 
Hans zei:
henri.wolbrink zei:
Ik crush peper korrels in een vijzel. Zo gebeurd.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Even een vraagje.
Als er b.v. 2 el vers gemalen in het recept staat hou je dan dezelfde hoeveelheid korrels aan?


Als er 2 el staat neem ik 2 el korrels en die maal ik, anders om kan nog al pittig zijn heb ik ondervonden  :D
 
Marnix zei:
Hans zei:
henri.wolbrink zei:
Ik crush peper korrels in een vijzel. Zo gebeurd.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Even een vraagje.
Als er b.v. 2 el vers gemalen in het recept staat hou je dan dezelfde hoeveelheid korrels aan?


Als er 2 el staat neem ik 2 el korrels en die maal ik, anders om kan nog al pittig zijn heb ik ondervonden  :D

Dank voor de tip.
 
Ik heb een electrische koffiemolen gehaald, uitsluitend voor het malen van kruiden (o.a. peperkorrels). Merk Tomado, rvs dingetje kostte iets van 2 tientjes, te koop bij Mediamarkt (en volgens mij destijds ook bij Blokker)
 
SilverFox zei:
Ik heb een electrische koffiemolen gehaald, uitsluitend voor het malen van kruiden (o.a. peperkorrels). Merk Tomado, rvs dingetje kostte iets van 2 tientjes, te koop bij Mediamarkt (en volgens mij destijds ook bij Blokker)
+1

werkt perfect!!!!

de action heeft ook wel eens dat soort apparaatjes voor weinig.
 
Ridevi71 zei:
SilverFox zei:
Ik heb een electrische koffiemolen gehaald, uitsluitend voor het malen van kruiden (o.a. peperkorrels). Merk Tomado, rvs dingetje kostte iets van 2 tientjes, te koop bij Mediamarkt (en volgens mij destijds ook bij Blokker)
+1

werkt perfect!!!!

de action heeft ook wel eens dat soort apparaatjes voor weinig.
Heb er 12 ? voor betaald bij Blokker werk super
7bc28461fc3cfeab15a820a250e213f2.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

 
hahaha. die lijkt wel heeeeeeel erg veel op de tomado  :-O
 
als ik veel moet malen werkt een schroefmachine op de Peugeot molen ook heel goed :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan