BasBQ
Beef en Steak

Verse gegrilde ananas flamberen met Jim Beam Honey whiskey

 

Just Vodka

Stoker
Berichten
321
Pas op vakantie geweest naar de Azoren en daar verse ananas gegeten en een berg lokale likeurtjes (maracuja, ananas likeur, rijst likeur). Op de terugweg in het vliegtuig was ik al aan het denken om thuis iets op de bbq te doen met verse ananas en iets van likeur.
Thuis van alles getest met de eerder genoemde likeuren.. was wel lekker, maar niet wauw. Maar dan toch vaak nog kaneel erbij of slagroom. Na nog wat verder kijken in de drankkast viel mijn oog op een fles Jim Beam Honey die er al een hele poos staat.

De ananas in plakken snijden en lekker goudbruin bakken op de soapstone (soapstone was rond de 280 graden)
Dan een glaasje Jim Beam Honey erover. (zorg wel dat je handschoenen en lange mouwen aanhebt en niet met je gezicht boven de bbq staat!!!)
Ananas met Jim Beam Honey is wel een succes. We hadden niet de behoefte om er nog iets verder bij te doen zoals slagroom of kaneel.
De honing carameliseerd lekker en blijft ook wat plakken aan de ananas en dit samen met de whiskey smaak is erg lekker.

Na het flamberen gelijk met een plamuurmes de nog plakkerige caramel van de soapstone afschrapen voordat het helemaal vast koekt.
Ik denk dat je dit alleen op een erg glad oppervlak zoals een soapstone wilt doen wat je makkelijk schoon kan maken en niet op wat ruwer gietzijer omdat de honing/suiker echt wel vast komt te zitten. Hmm.. nu ik er aan denk, misschien werkt een dik stuk alufolie ook wel.

Ik heb dit inmiddels al twee keer klaar gemaakt. Gisteren voor gasten en iedereen wilde meer en de ananassen waren zo op.
Dit is wel een blijvertje
 
Dat ziet er heerlijk en spectaculair uit.
Niet geheel zonder risico lijkt me maar moet smaken!
 
Heerlijk!
Dit hebben we hier vorige week gemaakt maar dan met bruine rum. Geeft een heerlijke toets van vanille aan de ananas.
 
Smullen en fikken wat wil je nog meer😬😋😋
 
Schitterende finale van een mooie avond. Heerlijk!
 
Lekker toetje en spectaculair!
 
Terug
Bovenaan Onderaan