Beef en Steak

Verschil WSM 2010 en 2012

En weer terug naar het onderwerp ;)

dan beperkt het zich wellicht alleen tot de handvaten!

dit staat er bij de advertentie:

BBQ is opgebouwd, zo goed als nieuw en zonder doos. Kom kijken in Breda! Deze barbecue is alleen af te halen in de hiernaast genoemde filialen.

Weber Smoker 47cm (2010 model)

47 cm porselein geemailleerde smoker. Ontworpen om gerechten 'op lage temperatuur en langzaam' te bereiden op briketten, in een temperatuur gecontroleerde rookomgeving. Een goede Smoker behoudt een stabiele temperatuur gedurende 8-10 uur, zonder dat het vuur moet worden bewaakt.

Kenmerken Weber Smoker 47cm (2010 model)

Porselein ge?mailleerde deksel en ketel
1 met glasvezel versterkte nylon handgreep?
Thermometer in de deksel?
2 drievoudig vernikkelde bovenroosters?
Inclusief luxe hoes?
Weber gebruikershandleiding met recepten
Kookoppervlak 2 x 47 cm diameter

EDIT: De varkensprocudeur van 2,5 kilo is al uit de vriezer gehaald. meteen goed inwijden. Morgen middag eerst even spelen met temperatuurcontrole en dan zaterdagnacht om 03:00 uur gaat ie er op!

heb je hem al gehaald dan?

Nee morgen wordt ie opgehaald  ;D

Alvast gefeliciteerd Big-T (en mevr T), met jullie mooie aanwinst.  :)
Ga je geen spijt van krijgen.

Mac

Mijn betere helft was eerst ook nogal sceptisch over het nut van een WSM, die scepsis is nu wel verdwenen en tegenwoordig helpt ze zelfs bij het voorbereiden van de bacon. ;)

Kijk dat is het betere werk! Kijk ook eens op mijn blog onder techniek en materiaal, daar staan wat dingen over de WSM die je leven makkelijker maken.  Rooster aan de ring vastmaken bijvoorbeeld.

En als aanvulling op het bovenstaande, kijk of even bij het diy deel voor het verrijdbaar maken. Ik heb de plank oplossing gebruikt en dan vier wielen gemonteerd. Ik heb mijn OTG en WSM naast elkaar staan en bij het openzetten van alle luchtschuifjes bij het aansteken en ze daarna dichtdoen is het erg makkelijk even de WSM naar voren te trekken en dan weer terug te rollen. Ik heb trouwens wel wieltjes er onder gezet die je kunt blokeren.

structor zei:
En als aanvulling op het bovenstaande, kijk of even bij het diy deel voor het verrijdbaar maken. Ik heb de plank oplossing gebruikt en dan vier wielen gemonteerd. Ik heb mijn OTG en WSM naast elkaar staan en bij het openzetten van alle luchtschuifjes bij het aansteken en ze daarna dichtdoen is het erg makkelijk even de WSM naar voren te trekken en dan weer terug te rollen. Ik heb trouwens wel wieltjes er onder gezet die je kunt blokeren.

fototje!

Big-T zei:
structor zei:

fototje!

U roept wij draaien, in diy staat ook andere voorbeelden.
20120915_125056.jpg

Zojuist binnen! Voel me nu wel beetje schuldig tov mevrouw Big-T. weer een BBQ!
t
Maar goed, de verschillen tov het nieuwe model:
- Dit model heeft geen hitteschild aan de onderkant
- Geen temperatuurmeter
- Andere hendel aan het deurtje
- Ander handvat

Voor de rest geen verschillen. Vannacht gaat de PP erop! hoeveel kooltjes moet ik erop doen voor de heilige 107 C?

Dit hem:
image2dt.jpg

Deze heeft ook de kleinere waterpan, maar dat kan een voordeel te zijn.

Terug
Bovenaan Onderaan