BasBQ
Beef en Steak

Verdwenen Recepten van Ewald en Jet (meisje van E) "van het andere forum"

Status
Niet open voor verdere reacties.
 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.110
Ik krijg heel vaak PM met de vraag waar mijn (onze) recepten zijn gebleven die op het andere forum stonden.
Vele denken dat ze zijn verdwenen maar dat is niet zo
.
Vlak voordat ik gebanned werd op het andere forum heb ik uit pure nijd mijn (onze) recepten leeg gemaakt en de foto's verwijderd.
Naar horen zeggen blijkt, dat het receptengedeelte aldaar niet goed wordt onderhouden,want zelf kan ik daar niet meer kijken in het recepetengedeelte.
Er blijken nog steeds lege recepten van mij (ons) te staan (dat heb je ervan als je een fanatieke supermoderator die het receptengedeelte onderhoudt eerst MOD-af maakt en daarna verbant, tegelijkertijd heeft hij mijn meisje er trouwens ook vanaf geknikkerd)

Omdat ik (wij) de recepten wel met iedereen wil delen heb ik ze allemaal in een rap tempo op dit forum teruggeplaatst.
Sommige recepten hebben een iets andere naam, dat zijn recepten die verwijzen naar het andere forum.

Ik weet dat veel van jullie ook aan de andere kant gluren, dus als er naar gevraagd wordt verwijs ze dan maar door.
Want ik vind het lullig als mensen een leeg recept zien staan en denken dat het weg is.
Een ander bijkomend voordeel van dit forum is dat je niet hoeft in te loggen om de recepten te zien, dus alles is voor een veel groter publiek toegankelijk.

@Moderators, als ik iets niet juist heb gedaan grijp dan maar in.
 
Is prima hoor Ewald.

Altijd vervelend als je ergens niet meer welkom bent ;) wij hebben jullie er graag bij.
 
van mij mogen jullie ook wel hoor  ;)
 
Ik zag vandaag toevallig inderdaad dat jouw gerechten op dat andere forum leeg waren, en jij verbannen bent.

Super dat je de gerechten wel wil blijven delen en deze daarom hier hebt geplaatst!
 
Verbannen op een BBQ forum. Dat is vrij kansloos moet ik zeggen. Fijn dat je hier wel van je hobby mag genieten en wij van jullie recepten!
 
Holkers zei:
Verbannen op een BBQ forum. Dat is vrij kansloos moet ik zeggen. Fijn dat je hier wel van je hobby mag genieten en wij van jullie recepten!

ja,  hoe bont moet je het dan wel niet gemaakt hebben  :-S :-S
 
Inderdaad, er zal vast wel wat meer gebeurt zijn.
Flauw om de recepten te verwijderen, ik zie het nut niet in van een soort "wraak-actie".
Waarom niet gewoon laten staan?

Bij het nogmaals lezen van je post: na het verwijderen hebben ze je mod-af gemaakt -> logisch zou ik ook doen. Als een mod allerlei posts gaat verwijderen is zou ik dat ook stoppen..

 
How, mijn post is bedoeld om te zeggen dat iemand bannen kansloos is, wat de aanleiding is weet ik niet en ga ik niet over. En wat mensen met eigen recepten moeten doen, moeten ze zelf weten.
 
hoefnix zei:
Inderdaad, er zal vast wel wat meer gebeurt zijn.
Flauw om de recepten te verwijderen, ik zie het nut niet in van een soort "wraak-actie".
Waarom niet gewoon laten staan?

Bij het nogmaals lezen van je post: na het verwijderen hebben ze je mod-af gemaakt -> logisch zou ik ook doen. Als een mod allerlei posts gaat verwijderen is zou ik dat ook stoppen..

Je realiseert je dat dit soort kort door de bocht conclusies er ook mijlenver naast kunnen zitten...
De oprichters van dit forum waren ooit eens ook mods aan de andere kant, food for thought? Verder ga ik er niet te veel over zeggen.
 
Emiel +1
 
Ik trek geen conclusies, maar stelde een vraag. Elk verhaal heeft 2 zijden en nu horen we ??n zijde.

Als je als mod grootscheeps in een forum berichten gaat verwijderen is dat toch vragen om problemen..
De vraag die ik stel is gewoon: waarom de recepten niet gewoon laten staan?
 
hoefnix zei:
Inderdaad, er zal vast wel wat meer gebeurt zijn.
Flauw om de recepten te verwijderen, ik zie het nut niet in van een soort "wraak-actie".
Waarom niet gewoon laten staan?

Bij het nogmaals lezen van je post: na het verwijderen hebben ze je mod-af gemaakt -> logisch zou ik ook doen. Als een mod allerlei posts gaat verwijderen is zou ik dat ook stoppen..

Ik denk dat je de eerste post nog maar eens goed moet lezen.
Ewald is eerst mod-af gemaakt en heeft toen zijn recepten verwijderd, voordat hij verbannen is.
 
Ben het wel een beetje met hoefnix eens, Ewald geeft aan uit nijd gehandeld te hebben....

Ik zie dit soort forums als een hobby, en het delen ervan. Ga je iets delen op een openbaar forum dan is het omdat je anderen ook wilt laten mee genieten van je hobby. Door de ruzie met de andere Mods en het verwijderen van zijn recepten benadeel je de hele community en dat is dus wel jammer...
 
hoefnix zei:
Ik trek geen conclusies, maar stelde een vraag. Elk verhaal heeft 2 zijden en nu horen we ??n zijde.

Als je als mod grootscheeps in een forum berichten gaat verwijderen is dat toch vragen om problemen..
De vraag die ik stel is gewoon: waarom de recepten niet gewoon laten staan?

Daar kan ik je een duidelijk antwoord op geven.
1 van de regels aan de andere kant is, dat een recept aan bepaalde eisen moet voldoen onder andere moet het recept beginnen met een foto.
Voldoet een recept hier niet aan gaat hij naar het verweesde recepten gedeelte en zakt hij langzaam op die lijst en verdwijnt uiteindelijk.

Foto's via mijn Photobucket accound vragen Bandbreedte als ik te veel bandbreedte gebruik worden mijn foto's een tijdje onzichtbaar.
Hoe vaker een foto wordt bekeken hoe meer bandbreedte je gebruikt, je begrijpt toch wel dat ik mijn foto's weghaal op een site waar ik niet meer welkom ben, kost me alleen maar veel bandbreedte.

Dat ze aan de andere kant zitten te slapen en te lui zijn om het receptengedeelte te onderhouden moeten ze lekker zelf weten.
Maar ga mij niet lopen betichten dat ik kinderachtig heb gehandeld, in eerste instantie misschien wel maar ik ben wel zo netjes geweest om mijn recepten te behoeden voor verdwijnen door ze hier neer te zetten.
 
hoefnix zei:
Bij het nogmaals lezen van je post: na het verwijderen hebben ze je mod-af gemaakt -> logisch zou ik ook doen. Als een mod allerlei posts gaat verwijderen is zou ik dat ook stoppen..

Je leest niet goed, zo is het dus niet gegaan.
Eerst mod af en daarna heb ik het verwijderd.
 
BertM zei:
Ben het wel een beetje met hoefnix eens, Ewald geeft aan uit nijd gehandeld te hebben....

Ik zie dit soort forums als een hobby, en het delen ervan. Ga je iets delen op een openbaar forum dan is het omdat je anderen ook wilt laten mee genieten van je hobby. Door de ruzie met de andere Mods en het verwijderen van zijn recepten benadeel je de hele community en dat is dus wel jammer...
Ik kan niet voor iedereen spreken maar ook ik heb zo mijn eigen ervaringen met een aantal personen van het andere forum, in de zeldzame momenten dat ik daar in een draadje geparticipeerd heb. In mijn beleving zijn er daar een aantal die denken dat ze God op aarde zijn en behoorlijk neerkijken op andere leden c.q. newbies. Hun wil is wet en hun standpunt is de waarheid; tegenspraak, met argumenten onderbouwd of niet, wordt soms met stevig taalgebruik de kop ingedrukt.  :(

Dat er door het verwijderen van recepten een community benadeeld wordt is dan erg jammer, maar uiteindelijk is het een reactie op iets wat daarvoor gebeurd is. In andere woorden; iets of iemand is de oorzaak van Ewald's actie. Dan is het mijn inziens te kort door de bocht om te zeggen dat hij dat niet had moeten doen, zonder dat er informatie is wat daar aan vooraf is gegaan. Verder lijkt het mij zijn goed recht; hij heeft die informatie daar geplaatst, dus heeft hij ook het recht dit weer te verwijderen naar eigen inzicht. Het zou anders zijn geweest wanneer hij in zijn nijd de recepten van anderen had verwijderd maar dat is hier niet gebeurd.

Het andere forum is overigens openbaar in de zin dat iedereen zich als lid kan inschrijven; echter de recepten zijn niet zichtbaar zonder dat je als lid bent ingelogd en zijn dus niet openbaar te lezen. Daardoor heeft het verwijderen van de recepten dus slechts impact op de leden van het andere forum en niet op bv. een recept wat iemand via Google had kunnen vinden en als bookmark in zijn favorieten geplaatst heeft. Op dit forum een recept verwijderen heeft potentieel een veel grotere impact dan wat er nu gebeurd is.

Verder zijn de recepten nu dus gewoon weer beschikbaar via dit forum en zijn zoals eerder gezegd nu wel openbaar te lezen. Deze worden dus nu met veel meer mensen gedeeld dan eerder het geval was en komt het dus niet alleen de BBQ-community ten goede maar iedereen die op een recept zoekt. De situatie lijkt mij dus nu zelfs sterk verbeterd t.o.v. wat het was! 

Dus Ewald; Top!! En bedankt dat je de recepten hier hebt gepost zodat iedereen (!) deze kan lezen en proberen  :D
 
pieterb zei:
Holkers zei:
Verbannen op een BBQ forum. Dat is vrij kansloos moet ik zeggen. Fijn dat je hier wel van je hobby mag genieten en wij van jullie recepten!

ja,  hoe bont moet je het dan wel niet gemaakt hebben  :-S :-S

HaHa, dat valt reuze mee hoor, maar je moet weten dat degene die aan de andere kant het scepter zwaait nogal een heeeel kort lontje heeft.
Het ging erom dat een andere MOD mij bekritiseerde op het openbare forum over een discussie die in het moderator gedeelte had plaatgevonden.
weer een andere MOD vond dat niet netjes en vroeg waarom hij dat had gedaan.
Hier werd geen antwoord op gegeven en de Beheerder greep ook niet in.
Ik heb toen heel simpel geantwoord in die discussie: Als de ene moderator de ander mag afvallen in het openbare gedeelte ga ik mij bezinnen of ik hier nog wel MOD wil zijn.

Nog geen minuut later was ik MOD af, de MOD die het in eerste instantie voor mij opnam trouwens ook.

Zo simpel kan het gaan.

 
Recepten lijken me altijd welkom toch? Net als gezellige mensen :)

En zo kom ik er na al die tijd ook nog eens achter wie nu die E was waar dat meisje het over had....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan