Beef en Steak

Vaten

ben benieuwd wat het gaat worden! ziet er veelbelovend uit!

Als alle onderdelen tegen dinsdag binnengekomen zijn, kunnen we dan de laatste stukjes zagen en gaten boren en kan Mr. T naar de lasser. Verven zou dan in dezelfde week moeten gebeuren. Dus, volgend weekend heel misschien testdraaien met een procureurtje of zo  ;D

Maar er is nog heel wat te doen : steuntjes voor de roosters zagen, verstevigingen voor de deurtjes en de openingen, een lekbak maken van een kleinere ton, gaten zagen voor verluchting, gaten zaten in de bodem van het bovenste vat om hitte en rook uit de onderste ton door te laten, handvatten monteren en natuurlijk nog verder alle verf strippen van binnen- en buitenkant ...

Wow te gek man. Ik wou dat ik zo handig was!

Dat schiet lekker op zo, weet je wel zeker dat je dit voor het eerst doet? ;)
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Weer een kleine update...

Vandaag hebben we het derde vat gebrand en samen met de overige onderdelen helemaal gestript binnen en buiten.

De versteviging voor de deur en deksel werden gemaakt, alsook die van de randen.

IMAG0695.jpg

IMAG0696.jpg

IMAG0697.jpg

En weer een paar stapjes dichter bij het eindresultaat...

IMAG0698.jpg

Vanavond en morgen is mr T bij de lasser.

IMAG0699.jpg

IMAG0700.jpg

Maandag is de afspraak gemaakt voor het verven. Ik wacht alleen nog op een paar onderdelen.

Leuk, ziet er al erg goed uit. Ben benieuwd naar de rest !

Bedankt voor de toffe reacties allemaal ! Het project gaat de laatste rechte lijn in :).
Maar ik zit nog met een paar vragen en heb nog wat advies nodig.

Het lassen blijkt niet zo eenvoudig omdat die vaten echt wel heel dun zijn blijkbaar. We denken er aan om de verstevigingen rond de deuropeningen en van de deurtjes zelf vast te zetten met blindklinknagels als alternatief. Nu, dat kan er wel leuk uitzien, maar daarvoor moet je natuurlijk x-aantal gaatjes boren. En als je alles zo dicht mogelijk wil hebben is dat misschien niet zo slim...
Bovendien, wat doet zo een blindklinknagel bij 120 graden ?

We zouden natuurlijk wel vuurvaste silicone kunnen gebruiken om alles goed af te dichten, maar is dat wel zo verstandig met gassen ed wat daar van af komt ? Of komt daar net niets van af ?

Vuurtjes stoken en stukken metaal uitzagen gaat nog net, maar hiervoor schiet mijn kennis te kort... Iemand tips/suggesties ?
Alvast dikke merci voor de moeite !

als je de briketten strater van de weber kijkt is die ook genageld, dus ik denk dat dat best wel goed moet kunnen.
De "lekkages" die je dan nog zou hebben gaan denk ik vanzelf wel dicht van de vette aanslag aan de binnenkant na een aantal sessies.
Dit is het idee wat ik erbij heb.

succes verder

Popnagels, zoals wij ze hier noemen kunnen die temperatuur wel aan hoor, geen probleem. En wat de rest ook al zegt het gaat wel dicht zitten met een laagje vet e.d. Je moet het wel heel strak op elkaar maken, dat dan weer wel.

Wat de siliconen betreft heb ik ook geen idee wat daarvoor dampen afkomen. Dat zou ik denk ik toch niet graag in de buurt van mijn eten willen hebben.

noskos zei:

Wij noemen ze eigenlijk rivetten  ;D

Bon, dat is dus beslist. Gaatjes boren en bij elkaar trekken. Zonder silicone, want zoals je zegt is dat eigenlijk niet iets wat je in de buurt van je eten wil...

Ondanks dat zou ik het dan toch nog zoveel mogelijk aan de buitenkant houden zodat het oppervlak dat in je smoker zit zo klein mogelijk is. Maar misschien maak ik me onterecht zorgen, that's me ;)

Popnagels zijn er ook in het rvs,daar gebeurd zeker niks mee.

Net weer wat onderdelen geleverd :

IMAG0703-1.jpg

Nu nog de scharnieren en verluchtingsroosters...

Dat schiet op, is deze van het weekend al operationeel?

Nee, nog niet... Maandag krijgt hij een zwart kleurtje ALS vandaag de scharnieren en ventilatieroosters binnen willen komen. Dan kunnen we zondag de bijhorende gaten al boren.
Anders zal het verven voor dinsdag/woensdag zijn denk ik zo.

Terug
Bovenaan Onderaan