Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
De tekening op ware grootte van de uitsnijding in het onderste vat is ook toegekomen. De foto is helaas niet zo duidelijk... Maar voor de liefhebbers zal ik in dit draadje het digitale bestand zetten (zie onder de foto hier beneden). Vanavond gaan we uitzagen en verder knutselen.
Dat wel ja... Ik zou begot niet weten hoe ik het anders moest aanpakken.
Ondertussen zijn ook de laatste puzzelstukjes in elkaar gevallen : lasser is sinds zojuist ok en verven gebeurt in een onderneming om de hoek die open haarden maken. Zij gaan "Mr. T" spuiten en inbakken in hun oven.
De papieren uitsnede werd bijgeknipt, op het vat gekleefd en overgetekend. Daarna hebben we met een decoupeerzaag de ton gezaagd.
En het resultaat ziet er van de eerste keer erg goed uit. Alleen moet er ter hoogte van de ribbels nog wat bijgeslepen worden, want daar hield de tekening geen rekening mee.
Ondertussen is ook het deksel in de bovenste ton er uit gezaagd en gaan we nu een mooi vuurtje stoken...
Ik ben op een kleine moeilijkheid gestoten : een geschikt rooster vinden... Ik vrees dat ik dat ook nog zelf in elkaar zal moeten knutselen, tenzij iemand tips heeft voor een oppervlakte van 55cm x 80cm ? Eventueel in twee delen ?
Voor de liefhebber nog wat foto's van het vuurtje dat we gestookt hebben gisterenavond
En we zijn weer wat dichter bij de voltooiing geraakt...
De deur in het onderste vat is er uit gezaagd. Ze lijkt nu nog wat groot, maar de opening wordt nog verstevigd met extra metalen latten van een derde vat waardoor ze ongeveer 5cm smaller zal worden in alle richtingen. Hetzelfde geldt voor het deksel in het bovenste vat.
We hebben dan ook maar een UDCB (Ugly Drum Charcoal Basket ) gemaakt van een kleiner vat dat uiteraard weer met een leuk vuurtje werd schoongebrand. De buren zijn ondertussen gewend geraakt aan de rook ... Er werden een hoop gaten geboord en hij staat ook op pootjes. De handvatten komen er nog op als ze binnen zijn.
Het geheel begint al wat op het eindresultaat te lijken. En blijkbaar nog waterpas ook
De thermometers werden ondertussen ook besteld bij true2BBQ en bij Brada Grills vond ik twee RVS roosters van 50x40cm voor 30?/St. Inclusief verzending.
Ondertussen ook de verluchtingsroosters voor het bovenste vat gevonden voor 8,50?/St. bij RVS-products.nl. Blijkbaar worden die dingen op boten gebruikt en kunnen ze wel wat hebben. Het is het exemplaar linksonder op de foto.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.