Wat een weer vandaag. In Berkel was het herfst in optima forma. Het mistroostige weer bracht me op het idee om eens een fijne herfst maaltijd klaar te maken met varkens konen. Eerst de wangen roken met een beetje kersenhout en vervolgens op 2 verschillende manieren verder bereiden. Versie 1 was na 2 uur roken inpakken met appelsap, bbqsaus en roomboter. Versie 2 met kriekbier, gesmoorde uien en wat knoflook. Naast de konen lag er ook een knolselderij op het rooster zodat die ook werd voorzien van wat heerlijke kersenrook. Terwijl de 2 versies low en slow werden gegaard kon ik frites van knolselderij snijden en de pompoen (met zoete aardappel) in blokje snijden om daar een fijne puree van te maken.
De versie met kriekbier werd verder op smaak gebracht met tijm, laurier en ontbijtkoek met mosterd. Na 2 uur ging de andere versie op het rooster om de bbq saus te laten karameliseren en kon ik de overgebleven saus inkoken en afmonteren met koude roomboter. Vervolgens bordjes opmaken en aanvallen maar.
Dankzij de grote Hamersma een heerlijke wijn bij de Jumbo gekocht. De Margues de Montana 2019 combineerde prima met de wangen. Al met al een prima afsluiting van een herfstige dag.
De hoofdrolspelers van vandaag
De wangen mogen op het ei lekker in kersenrook vertoeven
Lekkere Triple is altijd fijn tijdens het koken
Na 2 uur de wangen verdelen om ze op 2 verschillende manieren verder te bereiden
Aantal wangen nog even voorzien van wat grill marks
Dit wordt de versie met appelsap, roomboter en bqqsaus
De versie met Kriekbier, tijm, laurier en ontbijtkoek met mosterd
Rozemarijn snijden voor de pompoenpuree
Na het roken van de knolsederij deze in plakken snijden en vervolgens in frites
Knolselderij frites voorzien van wat olie en gerookte paprikapoeder
Pompoen grillen
Bordjes opmaken en aanvallen maar
We hebben weer heerlijk gegeten
De versie met kriekbier werd verder op smaak gebracht met tijm, laurier en ontbijtkoek met mosterd. Na 2 uur ging de andere versie op het rooster om de bbq saus te laten karameliseren en kon ik de overgebleven saus inkoken en afmonteren met koude roomboter. Vervolgens bordjes opmaken en aanvallen maar.
Dankzij de grote Hamersma een heerlijke wijn bij de Jumbo gekocht. De Margues de Montana 2019 combineerde prima met de wangen. Al met al een prima afsluiting van een herfstige dag.

De hoofdrolspelers van vandaag

De wangen mogen op het ei lekker in kersenrook vertoeven

Lekkere Triple is altijd fijn tijdens het koken
Na 2 uur de wangen verdelen om ze op 2 verschillende manieren verder te bereiden

Aantal wangen nog even voorzien van wat grill marks

Dit wordt de versie met appelsap, roomboter en bqqsaus

De versie met Kriekbier, tijm, laurier en ontbijtkoek met mosterd

Rozemarijn snijden voor de pompoenpuree

Na het roken van de knolsederij deze in plakken snijden en vervolgens in frites

Knolselderij frites voorzien van wat olie en gerookte paprikapoeder

Pompoen grillen

Bordjes opmaken en aanvallen maar

We hebben weer heerlijk gegeten
Laatst bewerkt: