BasBQ
Beef en Steak

Varkenskrabbetjes: Chinese gestoofde en geroosterde varkenskrabbetjes

Prachtig om op deze wijze toch een beetje “samen” met je moeder te kunnen kokkerellen. Mooi om die notities te zien. Heerlijk verslag Ewald. Water loopt me in de mond. Deze ga ik onthouden en eens maken. TOP
 
Oh my.... Ik heb deze gemist, gelukkig heb ik vrienden die me hier aan helpen herinneren...
😋😋😋😋😋😋
 
Op verzoek verplaatst naar het receptendeel en aangevuld met het recept
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Alles is gezegd.. Wat schitterend om zo'n boek te vinden, de herinneringen op te halen.
En die aantekeningen zijn helemaal top.

Geweldige bijdrage Ewald, hartstikke bedankt.
 
Dit ga ik ook eens proberen.
Heb het vlees besteld bij mijn slager.
Bedankt voor het delen👍
 
Heel snel dan, en maken! En blije gezichten toveren😋
Ik ben aan het zoeken, ik heb het bewuste boekje nog niet gevonden, maar kwam ion de tussentijd wél deze tegen, met her en der papieren bladleggers er tussen bij favoriete gerechten//

IMG_20220822_111941.jpg


Het is zo vaak gebruikt dat het uit elkaar valt .. ;)

Nu nog het andere boekje vinden .. de speurtocht gaat verder !
 
Ik ga me morgen aan dit recept wagen. Heb wel een vraag.
Tijdens het aanbakken en na het stoven tijdens grillen zal ik directe hitte doen.
Maar tijdens het stoven in de DO aan 150 graden doe ik dan indirect of toch ook directe hitte.
Heb weinig ervaring met DO in de Q.
 
Ik ga me morgen aan dit recept wagen. Heb wel een vraag.
Tijdens het aanbakken en na het stoven tijdens grillen zal ik directe hitte doen.
Maar tijdens het stoven in de DO aan 150 graden doe ik dan indirect of toch ook directe hitte.
Heb weinig ervaring met DO in de Q.
Stoven altijd indirect. Het roosteren op het laatst doe ik ook indirect maar dan op hoge temperatuur, direct grillen kan natuurlijk ook.
Pas op met zout!!! Door de sojasaus is het al redelijk zout
 
Laatst bewerkt:
Ewald ik heb dus direct gedaan en had probleem met temperatuur.
Ging naar 170 gr, echter was het vlees wel lekker. De saus was lekker maar de Sherry smaakte iets te fel voor ons. Heb de Sherry appart geproefd en die was eigenlijk ook niet echt lekker. Dat proeven had ik dus beter vooraf gedaan
Ik heb er dan nog gebakken rijst en wokgroenten bij gemaakt.
De diepvries wokgroenten zaten ook nog garnalen, zag ik te laat, was wel lekker.
Bedankt voor de inspiratie en het recept.
Nu nog wat foto's af het is niet gebeurd 🙂

IMG_20220914_183842.jpg


IMG_20220914_160458.jpg


IMG_20220914_153924.jpg


IMG_20220914_151904.jpg


IMG_20220914_150135.jpg


IMG_20220914_141204.jpg
 
Ewald ik heb dus direct gedaan en had probleem met temperatuur.
Ging naar 170 gr, echter was het vlees wel lekker. De saus was lekker maar de Sherry smaakte iets te fel voor ons. Heb de Sherry appart geproefd en die was eigenlijk ook niet echt lekker. Dat proeven had ik dus beter vooraf gedaan
Ik heb er dan nog gebakken rijst en wokgroenten bij gemaakt.
De diepvries wokgroenten zaten ook nog garnalen, zag ik te laat, was wel lekker.
Bedankt voor de inspiratie en het recept.
Nu nog wat foto's af het is niet gebeurd 🙂
Hoi Ghost, ik gebruik tegenwoordig ook vaak Madeira, dat is ook een sherry maar wat zachter (minder scherp) van smaak dan de meeste gewone Sherry's.
Voor dit recept heb ik ook Madeira gebruikt.
 
Madeira heb ik niet in huis.
Die sherry stond hier dus dat gebruikt.
Volgende keer wat minder of Madeira gaan halen.
 
Madeira heb ik niet in huis.
Die sherry stond hier dus dat gebruikt.
Volgende keer wat minder of Madeira gaan halen.
Sherry 3 el. of shoaxhing, lijken erg op elkaar je kunt ook sake gebruiken maar dat is weer japans
 
Terug
Bovenaan Onderaan