BasBQ
Beef en Steak

Varkenshaas op griekse wijze

 

Schumi_wk

Kooltjesharker
Berichten
115
Dit gerecht gekozen omdat het altijd een keer leuk is met de dutch oven te werken.
Eerst en vooral credits voor degene waar ik het recept van heb gepikt Varkenshaas schotel op griekse wijze. Dit als basis gebruikt met een paar aanpassingen naar de groenten die ik nog in huis had liggen.

Mijn ingrediënten
IMG_20230907_144033.jpg

De start, varkenshaas met souvlaki kruiding
IMG_20230907_171548.jpg

Op de kamado met de DO
20230907_181023.jpg

IMG_20230907_183947.jpg

Klaar om op te dienen
IMG_20230907_185844.jpg

Met tagliatelle gegeten
IMG_20230907_190304.jpg

Pluspunten:
- Leuk gerecht om klaar te maken.
- Kruipt minder tijd in dan ik had verwacht.

Voor verbetering vatbaar:
- Had de gemarineerde blokjes langs beide kanten 10 minuten op de grill gelegd, vlees was te ver bij het opdienen.
- Had de 180° aangehouden en vindt dit teveel zou de volgende keer voor 160° gaan.
- Geen 200 gram feta maar 150 gram gebruiken.

Herhalingsgevaar: Heel groot, ga dit zeker nog een keer proberen met de werkpunten van hierboven. Smaken zijn zeker niet slecht.

Zo de 3-daagse zit erop dit weekend geen tijd om de bbq aan te steken, volgende week geen verlof meer :(
Wil dit nog meegeven, had de kamado goed gevuld met kolen en heb met een goed gevulde mand, kip aan het spit, tomahawk, maminha en dit recept kunnen maken. Mandje kan nog een kleine sessie aan maar zou niet veel meer mogen zijn dan een uurtje of 2. Ben tevreden van de kolen maar niet zo van de rookontwikkeling, dit is ietsje teveel voor mij.
 
LEkker. Wordt opgeslagen bij mijn DO recepten.

Welke kolen heb je gestookt?
 
Ziet er smakelijk uit hoor
 
Ziet er heerlijk uit. Bij stoofpotjes hanteer ik altijd een heel lage temperatuur, liefst zo dat de vloeistof netaan blubt zeg maar. Geeft mijns inziens het meest lekkere resultaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan