BasBQ
Beef en Steak

Varkensbovenbips gevuld met ui en kruidenkaas

 
 
 

Smokingwood

Pitmaster
Berichten
742
Vandaag een dikke kilo varkensbovenbil. 4 sleuven erin gesneden en dik berubt na ingesmeerd te hebben met olie. In de sleuven behalve rub halve uienringen en kruidenkaas gedaan. Het vlees, dat erg mager is, geïnjecteerd met een lekkere jus. Toen, na (te) lange tijd de smokert aangestoken en naar de 125 graden gestookt. Wat een feest weer, spelen met m'n vuurmonster. Op naar de 65 graden kern en nu ligt ze te rusten...

IMG_20211120_101816.jpg


IMG_20211127_132912.jpg


IMG_20211127_151804.jpg


IMG_20211127_151811.jpg


IMG_20211127_165348.jpg


IMG_20211127_184434.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg lekker uit! Lust ik ook wel. 😋
 
Ziet er top uit.
Zeker geen Sonja B gerecht ;)
Varkensbovenbil is zeer mager vlees, worden ook wel schnitzels van gesneden. Dat is dan ook de valkuil bij bereiding, het wordt snel droog. Vandaar dat je wat vet zult moeten toevoegen bij de bereiding.
 
Volgende keer zou ik het stuk vlees eerst in de brine leggen, inpakken in het spek en bij 62 graden eraf halen. Helaas was het vrij droog geworden. Jammer, want het was een leuke run op de smoker, voor het eerst onder m’n nieuwe overkapping.

Voordeel is dat het echt nog een keer moet! 🤷🏼‍♂️😝🤗
 
Ongevaccineerde bovenbibs? 🤔 ...... injecteren doet hier de truc ;)
Heb ik gedaan, met heerlijke jus. Doordat er incisies in het vlees gemaakt zijn, liep er ook veel weer uit. Smaak was heerlijk hoor, maar helaas droog…
 
Heb ik gedaan, met heerlijke jus. Doordat er incisies in het vlees gemaakt zijn, liep er ook veel weer uit. Smaak was heerlijk hoor, maar helaas droog…
Ah, ik doe een dag van te voren met vloeibare boter en dat met een drukverband van huishoudfolie terug in de koelkast 😁
 
met een drukverband van huishoudfolie terug in de koelkast 😁
Ha ha ha, met een drukverband ook…

Dat had inderdaad beter geweest denk ik. Ga ik volgende keer doen, ik heb er nog 2 om te testen… 🤓
 
Zoooo super lekker zeg!! Die combinatie met uienringen en kruidenkaas lijkt me goddelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan