BasBQ
Beef en Steak

Van dubbel cremeren naar ??

 

CrossFit

Sprokkelaar
Berichten
39
Goedenavond allemaal is Gerda en ik ben samen met mijn kinderen woonachtig in de prachtige Betuwe.

Ik ben opgegroeid met "ouderwets" bbq'en. Bbq aansteken, dik eten aan stokbrood en smeersels om vervolgens je saté of hamburgers dubbel te cremeren. Aantal jaren geleden zelf een bbq aangeschaft (zo'n rechthoekige met een deksel) en lekker op deze voet door blijven gaan.

Jaartje of 3 geleden heeft mijn broer een Basterd aangeschaft en maakt daar de meest heerlijke gerechten op. Toen begon het bij mij al een beetje te kriebelen, kan en wil ik dit ook? Ik kook en bak heel graag en draai mijn hand er niet voor om, om een week in de keuken te staan en een 3 gangen kerstmenu te bereiden. Maar vind ik dit ook op de bbq leuk 🤔of moet ik het gewoon houden bij de keuken.

Afgelopen donderdag Beer Can Chicken gemaakt (op mijn rechthoekige doos) en dit is ontzettend goed gelukt en smaakt naar meer. Ik ben op marktplaats opzoek gegaan naar een Weber bbq. Vandaag een Weber 5750 met een prachtig blauw kleurtje (jaja, het oog wil ook wat 😉) en accessoires opgehaald. Als ik het zo lees, is dit een prima bbq om mee te beginnen en kijken of ik het echt leuk vind, of toch liever gewoon bij stokbrood, hamburgers en saté hou.
Morgen geen tijd om wat te proberen, maar maandag gaan we (mijn zoon die ook graag met de bbq bezig is en ik) eens MOINK Balls proberen.
 
Welkom Gerda.
Goeie keuze om met een kettle te beginnen.
 
Welkom Gerda

veel plezier op het forum

Een weber57 tweedehands is een hele slimme zet. Je kan er alle kanten mee op !
 
Welkom Gerda. Met de Weber kan je alles . Goede keuze!

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ja, dat ga je zeker leuk vinden. Wat bij mij een groot verschil heeft gemaakt is een thermometer om de kerntemperatuur van je gerecht te meten. Je kan daar een stuk nauwkeuriger mee koken.
 
Welkom Gerda!

Erg goeie keuze om met die weber te beginnen.
Daar kun je net zoveel mee als met die sjieke kamado van je broer.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor het warme welkom!

De keuze op de Weber is genomen op basis van wat ik hier op het forum al had gelezen, podcast, blogs en youtube. Ik vind een kamado prachtig om te zien, maar ook heel veel geld kosten. Ik kan natuurlijk ook op markplaats één aanschaffen, maar dan nog blijft het veel geld.
Daarom de keuze voor de Weber. Ik denk ook een hele goede keuze om eens lekker mee te gaan beginnen en misschien blijf ik daar ook wel bij, juist omdat ik er ook alles op kan. We gaan het ervaren.

@Arie de Knaller ,ik ga mijn bakspullen eens doorspitten, maar volgens mij heb ik er daar nog 1 liggen met een draad.
 
Welkom Gerda. Die W57 is een goede keuze.
Je kan hier nagenoeg alles mee wat oom op een keramische Q kan.
 
Die Weber ga je ook nooit meer wegdoen denk ik. Wij hebben ook een kamado, maar gisteravond gewoon nog sateetjes gemaakt op de Weber.Het blijven gewoon erg handige barbecues waar je heel veel plezier aan gaat beleven.
Hierboven is het ook al ergens opgenoemd, maar een thermometer om de kerntemperaturen te kunnen meten is wel een must-have. Zeker als je ook low and slow gerechten gaat maken dan is er eentje die je van buiten de bbq kunt aflezen superhandig. Een goede en goedkope is de Fantast van Ikea om mee te beginnen.
 
Welkom Gerda en succes met je mooie blauwe Weber! Gaat vast goed komen 😉👍🏻🔥
 
Welkom hier

Hier geen kamado, gewoon een Old school weber. Kan er alles mee.

Het zaadje Is geplant lees ik. De moinkballs zullen je verbazen
Als je ook de drive hebt om je eigen bbq saus en Rub te maken dan ben je los
Je kunt dan werkelijk het hele smaken spectrum beheersen.
Denk aam: niet te zout, iets meer pit of knoflook, enzovoort
Oftewel : je bent voor de smaak niet meer afhankelijk van standaard sauzen en rubs. Je zet het volledig naar eigen hand.
En het Is heel erg simpel, een eigen saus en Rub.

Maar af en toe een kant en klare saus uit de supermarkt Is ook geen schande hoor. Lekker makkelijk

Veel plezier en inspiratie hier
 
Welkom en veel plezier hier!
 
Welkom Gerda!
De wereld is niet zwart of wit. Je hoeft niet een rasechte bbq'er te zijn om het goed te kunnen, of je hier thuis te voelen. We houden hier van alle bbqs, en iedereen heeft wel een speciaal plekje voor de weber 57. (Ik vooral in het blauw, dat was de mijne ook)

Geniet van al het leuks dat hier te vinden en te leren is
 
Welkom Gerda
 
Terug
Bovenaan Onderaan