BasBQ
Beef en Steak

USA ST. LOUIS STYLE RIBS

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Ze moesten er toch eens komen dus van de week een bestelling geplaatst bijBeef & Steak.
Woensdag netjes bezorgd en de ribben gelijk in de koelkast geplaatst.

Planning zag er goed uit en ook gered, buurman vroeg vrijdag of ik effe wilde helpen om de zonnepanelen van het dak af te halen zaterdag. Komen maandag een nieuw dak leggen.
Gister op tijd het dak op, lekker met buitje hagel en wat wind maar op tijd eraf om nog een bakkie, met zelfgebakken appeltaart, te kunnen nuttigen en naar m’n keuken te gaan.

De ribs

14278021-3277-4B60-A3E9-F53E8214BEBA.jpeg


Effe uit laten lekker en het vlies verwijderd.

Een rib met mosterd ingesmeerd, de ander met sambal.
Vervolgens bestrooid met een rubmengsel 1/3 steak en 2/3 sparerib van Noskos. Kon het effe intrekken terwijl het Eitje word opgestookt naar 110 graden

Tijd om de ribs te plaatsen.
Krijg ik te horen dat ik een te kleine Q gekocht heb 😱, ze passen liggend niet

Gelukkig al eens bij onze Zweedse leverancier geweest en de ribs gehalveerd en geplaatst

EB94E33B-0A12-4A84-9207-5FD428B701D1.jpeg


Na 3.5 uur het deksel maar eens gelicht, ze zien er goed uit.
Tussendoor maar boodschappen gedaan en gehoopt dat er dik aluminiumfolie folie bij de Lidl zou liggen maar helaas. Tijd om ze in te pakken, had nog wat dik folie liggen, en terug te plaatsen.

Plaats te kort 😰
Dit opgelost door 2 stenen, daartussen 2 pakketjes, op het rooster te leggen en daar bovenop het gietijzeren rooster te leggen

57A6E907-DAD3-4BFA-8010-ABDC17D04D3F.jpeg


Dat paste en het deksel ging ook nog dicht 👌🏻

Weer 1.5 uur wachten.
Tijd om uit te pakken en te lakken

5C15B1EA-AB99-48FE-9C62-58AB8E65C68E.jpeg


De ribs 3 kwartier laten liggen en tijd om wat frietjes in de airfryer te doen

Tijd om de bordjes te vullen

4BA22931-C6A6-4709-9934-ED92513F69CF.jpeg


De Zaanse majo is er nog bijgekomen.

Alleen de rib die met sambal ingesmeerd was is opgegaan, 2 strengen was wel wat voorbarig voor 2 personen 😁.
Van de week de andere streng aanvallen 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
jaaaaa, lekker hoor
deze zijn echt heeeeel erg lekker. en groot :ROFLMAO:

mooi opgelost allemaal en lekker gegeten. mooi man (y)
 
Lekker hoor dat je ze ingepakt had kon je ze ook op elkaar leggen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Lekker hoor dat je ze ingepakt had kon je ze ook op elkaar leggen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Had ze inderdaad ingepakt maar dacht dat de hitte rondom de ribs nadelig zou benadelen
Maar er wel achter gekomen dat deze en short ribs alleen nog maar op de Q komen als ribs
 
Zien er super uit! Lekker mals gebleven?
Je kan ze ingepakt ook weer dwars in het zweedse rekje zetten
 
Als iemand in het huishouden zegt dat je Q te klein is weet je wat je te doen staat: een grotere bestellen! 😁

Proefde je de sambal nog?
 
Zien er super uit! Lekker mals gebleven?
Je kan ze ingepakt ook weer dwars in het zweedse rekje zetten
Ik ga morgen ook voor het eerst het rekje gebruiken. Maar ik wil ze ook nog lakken voordat ze in aluminiumfolie gaan. Lijkt mij handiger dat ze dan plat gaan?
 
Als iemand in het huishouden zegt dat je Q te klein is weet je wat je te doen staat: een grotere bestellen! 😁

Proefde je de sambal nog?

Ik weet het. Maar het zijn 2X een eenpersoonshuishouden en met de Q alleen ben je er helaas niet 😱. Een een M & L ei is ook wat fanatiek.

Sambal was goed terug te proeven al was deze niet pittig.
Ga zekers nog een keer maken, dan 1 streng 😊
 
Ik ga morgen ook voor het eerst het rekje gebruiken. Maar ik wil ze ook nog lakken voordat ze in aluminiumfolie gaan. Lijkt mij handiger dat ze dan plat gaan?

Waarom lakken voor je ze inpakt?
Denk dat daardoor de lk niet karameliseer
 
Dit ziet er fantastisch uit, tevreden eters denk ik zo
 
Het restant opgewarmd met aardappel gratis met bieslook

M’n vriendin had een quinoa salade gekocht om erbij te doen en vroeg wat ik ervan vond.
Ze zag al n m’n gezicht wat ik ervan vond, zei met de ribs erbij gaat het wel 😊

E23064BF-0040-4371-B71A-9D26B0B8358C.jpeg
 
Waarom lakken voor je ze inpakt?
Denk dat daardoor de lk niet karameliseer
Ja, weet ik eigenlijk ook niet 🙄 pas 3e keer dat ik sparibs maak en dacht dat het moest. Maar had het verkeerd gelezen. Dus die dat pas laatste moment 👍
 
Mooi resultaat, @rno. Vind St. Louis altijd heerlijk, de rib tips zijn niet voor mij, maar lijken weinig aan deze slabs te zitten. Mooie run.
 
Ja, weet ik eigenlijk ook niet 🙄 pas 3e keer dat ik sparibs maak en dacht dat het moest. Maar had het verkeerd gelezen. Dus die dat pas laatste moment 👍
Herstel, dit staat in mijn andere recept uit het boek van pitmaster x.
 
Ze moesten er toch eens komen dus van de week een bestelling geplaatst bijBeef & Steak.
Woensdag netjes bezorgd en de ribben gelijk in de koelkast geplaatst.

Planning zag er goed uit en ook gered, buurman vroeg vrijdag of ik effe wilde helpen om de zonnepanelen van het dak af te halen zaterdag. Komen maandag een nieuw dak leggen.
Gister op tijd het dak op, lekker met buitje hagel en wat wind maar op tijd eraf om nog een bakkie, met zelfgebakken appeltaart, te kunnen nuttigen en naar m’n keuken te gaan.

De ribs

Bekijk bijlage 18354

Effe uit laten lekker en het vlies verwijderd.

Een rib met mosterd ingesmeerd, de ander met sambal.
Vervolgens bestrooid met een rubmengsel 1/3 steak en 2/3 sparerib van Noskos. Kon het effe intrekken terwijl het Eitje word opgestookt naar 110 graden

Tijd om de ribs te plaatsen.
Krijg ik te horen dat ik een te kleine Q gekocht heb 😱, ze passen liggend niet

Gelukkig al eens bij onze Zweedse leverancier geweest en de ribs gehalveerd en geplaatst

Bekijk bijlage 18361

Na 3.5 uur het deksel maar eens gelicht, ze zien er goed uit.
Tussendoor maar boodschappen gedaan en gehoopt dat er dik aluminiumfolie folie bij de Lidl zou liggen maar helaas. Tijd om ze in te pakken, had nog wat dik folie liggen, en terug te plaatsen.

Plaats te kort 😰
Dit opgelost door 2 stenen, daartussen 2 pakketjes, op het rooster te leggen en daar bovenop het gietijzeren rooster te leggen

Bekijk bijlage 18362

Dat paste en het deksel ging ook nog dicht 👌🏻

Weer 1.5 uur wachten.
Tijd om uit te pakken en te lakken

Bekijk bijlage 18363

De ribs 3 kwartier laten liggen en tijd om wat frietjes in de airfryer te doen

Tijd om de bordjes te vullen

Bekijk bijlage 18364

De Zaanse majo is er nog bijgekomen.

Alleen de rib die met sambal ingesmeerd was is opgegaan, 2 strengen was wel wat voorbarig voor 2 personen 😁.
Van de week de andere streng aanvallen 👍🏻
Wat grappig vandaag hier exact het zelfde vlees op de bbq. Alleen 1 streng Terwijl er voor twee geopperd werd. Na het alles gegeten de hebben waren ze blij dat er nog eentje in de vriezer ligt. Mooi voor een volgende keer. Het is zo zonde om je te overeten met dit soort mooie producten. De opmaak op het bord ziet er mooi uit hoor.
 
Dat is geen straf geweest, het restantje.
ribs met bier.
Lag er verder nog iets op je bord? :unsure: 🤣 :cool:
 
Terug
Bovenaan Onderaan