Beef en Steak

Twijfel, twijfel, twijfel....

Tegels

Tondelzoeker
Ik sta op het punt een nieuwe kamado aan te schaffen. Ik weet al wel welke ik wil hebben maar twijfel enorm aan het formaat.... Ik wil iig een Kamado Joe Konnected. Natuurlijk kan daar ook over gediscussieerd worden, maar daar gaat het niet om!
De 'gewone' Konnected is al leverbaar, maar volgende maand komt ook de Big Joe Konnected uit. Ik heb 4 jaar al een Large kamado gehad. Op zich een dikke prima! Maar als je wat uitgebreider wilt koken (gepofte aardappelen, gegrilde groenten, etc.) had ik al snel ruimtegebrek. Dat kan goed op de Big Joe!
Nu heb ik vanmorgen in een zaak de gewone Big Joe bewonderd (goed vergelijkbaar met de Big Joe Konnected). Een prachtige kamado! Maar wel fors.... Ik schrok er bijna van wat een joekel.
Nu hebben wij een redelijk terras, maar het vult ook snel. Zeker nu er sinds een half jaar ook al een pizza oven van Gozney staat.
Ik zit voortdurend de balans op te maken, de voor- en nadelen van een gewone Konnected en de Big Joe Konnected. Heb ik de extra grill ruimte echt nodig? Aardappelen en groente kan je natuurlijk ook prima in de keuken maken. Het extra verbruik aan houtskool speelt ook mee, maar daar heb ik beduidend minder moeite mee.
Heeft iemand nog tips waar ik aan kan denken? Nog meer voor- en of nadelen? Is iemand al eens een keer overgestapt van een Large naar een XL kamado?
Ik hoor het graag van jullie!

Persoonlijk zou ik bij dit dilemma nooit de connected kopen en altijd de grootste.
Óf 2x de large.
Connected kan je hem altijd nog maken.
Groter wordt ie niet meer.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Een goede kamado gaat (levens)lang mee. De controller techniek + mobiele app etc heeft een veel kortere levensduur. Zowel de hardware kant als de software kant kunnen op langere termijn problemen opleveren.
Daarom zou ik zelf ook eerder kiezen voor een losse controller.

Hier een medium kamado met daarnaast een Weber 57 (Marktplaatsje) voor als er extra ruimte nodig is. Ik kan je niet echt advies geven, maar dit geeft ons iig al heel wat meer flexibiliteit.

Gewoon voor de normale gaan en wellicht kijken voor een rooster verhoger voor extra ruimte.

Op die Gozney kan je ook goed bijgerechten maken zoals een gepofte aardappels, vis of gegrilde groente. Je vergeet te vermelden voor hoeveel personen (carnivoren, omnivoren of vegetariërs) je meestal kookt. Een rooster verhoger is al genoemd en is ook een goede oplossing ipv een big joe. Ik heb zelf een KJC1, een Pizza oven op gas (met ook verwarming onder de steen) dat gaat prima met een gezelschap van 15 personen of meer. Voor erbij heb ik een WGA, maar die heb ik er nog niet echt bij nodig gehad. Voorbereiding en planning is key bij bbq!

Ik zou nooit voor de konnected durven te kiezen. Dadelijk trekken ze de stekker uit de software er uit, net als met de Ikamand. 2x een Large is wel een plus 1 😜

Ik zou in geval van twijfel de grootste kiezen. Er hoeft maar 1 moment te zijn dat je ruimte te kort komt en dan heb je spijt als haar op je hoofd dat je niet de grootste hebt gekozen. (Ik ga er even van uit dat je niet kaal bent ;))

Terug
Bovenaan Onderaan