BasBQ
Beef en Steak

Topvent Bastard 2022 Urban Large

RTJC

Tondelzoeker
Berichten
8
Hoi,

na het lezen van veel reviews (en hier ook de checkvraag gesteld of een urban 2022 een goede keus was/is) toch de stap gezet en inmiddels zo'n topper in bezit. Heel blij mee.

Echter, de topvent is ook bij mij niet goed. Ik heb echt heel veel speling. De ruimte is net zo groot als dat het materiaal dik is (dus ongeveer 3 mm). De bovenstenste schijf kan ik echt heen en weer bewegen (dus naar voren/achteren/links/rechts). Als ik hem dicht zet, komt er flink wat rook doorheen.

Gelukkig gekocht bij Vuur en Rook, ze inmiddels gebeld en ze pakken het verder op. Maar dit zou toch helemaal niet mogen als je het mij vraagt? Het probleem is al jaren bekend, dan zou je toch verwachten dat deze productiefouten tot het verleden behoren?

Hopelijk volgt er snel een nieuwe topvent, want met aluminium folie wil ik het niet oplossen.

De pulled pork ligt er gelukkig al op, maar het was wel flink bijregelen continue, met die topvent zo los.
 
Tja, het is de grote makke bij Bastard, ze leveren een product dat niet goed is en leren niet van hun fouten…
 
Tja, het is de grote makke bij Bastard, ze leveren een product dat niet goed is en leren niet van hun fouten…
Dit is bij meer merken zo 😅.
Denk toch dat er meer goed zijn dan slecht .
Over de goeie hoor je niks 🙃.
En niet voor hun loont om te veranderen.
Heb in de kennissenkring 4 met een bastard zonder een probleem gehad te hebben met de topvent .
De sevice is prima dus oplossingen met folie of een ander merk topvent is niet nodig.
Gewoon om een andere vragen .
 
Laatst bewerkt:
Precies wat @Rdj zegt, over de goeie hoor je niks, en er worden er toch heel wat verkocht.

Je kan wel wat van de klantvriendelijkheid vinden, je zadelt 1 op de zoveel klanten toch op met een niet volledig functionerend product.
Maar goed, waarschijnlijk hebben ze alle belangen afgewogen en is dit voor hun de beste oplossing...

Overigens verbaast het mij wel dat de speling zoveel problemen oplevert. Ik kan mijn Bastard met de topvent er af nog terugregelen naar 150graden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat die paar mm speling dan zoveel roet in het eten gooit bij lagere temperaturen.
 
+1

Bij KJ is het net hetzelfde, topvent die afbladert, sloroller die afbladert...
Ik vraag mij of die merken wel testen wat ze op de markt brengen.

Voor zover ik het volg zijn er maar 2 werken waar ik geen tot bitter weinig klachten over hoor, nl Primo en BGE.
 
De Bastard heeft overigens al een nieuwe topvent ontwikkeld, deze zit op de nieuwe vx , wellicht dat deze in 2023 ook op de overige modellen komen.
 
Inmiddels al contact gehad met Bastard, krijg keurig een nieuwe dus hoop dat het nu is opgelost. Ik zie op dit forum wat goede foto's van correcte topvents, daar zit echt nagenoeg geen speling tussen. Dus alle hoop dat het goed komt.
 
Inmiddels al contact gehad met Bastard, krijg keurig een nieuwe dus hoop dat het nu is opgelost. Ik zie op dit forum wat goede foto's van correcte topvents, daar zit echt nagenoeg geen speling tussen. Dus alle hoop dat het goed komt.
Tuurlijk wel , 👍🏻
 
+1

Bij KJ is het net hetzelfde, topvent die afbladert, sloroller die afbladert...
Ik vraag mij of die merken wel testen wat ze op de markt brengen.

Voor zover ik het volg zijn er maar 2 werken waar ik geen tot bitter weinig klachten over hoor, nl Primo en BGE.

Er wordt nauwelijks nog uitvoerig getest heb ik zo den indruk. De consument is de laatste 20 jaar de tester geworden. Het lijkt wel alsof het goedkoper is de garantiegevallen erbij te nemen, dan uitvoerig te testen op voorhand.
 
+1

Bij KJ is het net hetzelfde, topvent die afbladert, sloroller die afbladert...
Ik vraag mij of die merken wel testen wat ze op de markt brengen.

Voor zover ik het volg zijn er maar 2 werken waar ik geen tot bitter weinig klachten over hoor, nl Primo en BGE.
En dan spreken we nog niet over de rest dat ik allemaal al heb moeten vervangen
 
En dan spreken we nog niet over de rest dat ik allemaal al heb moeten vervangen
Zoals?

Ik heb nu wel maar een KJC 1 en tot nu toe 2 x het onderste deel van de firebox waar de rooster op ligt. En de gasket, maar dat is normaal. Als ik dan dit lees, ben ik mss zelfs blij dat ik geen versie hoger genomen heb :ROFLMAO:

Tot nu toe nog steeds een tevreden KJ gebruiker.
 
Zoals?

Ik heb nu wel maar een KJC 1 en tot nu toe 2 x het onderste deel van de firebox waar de rooster op ligt. En de gasket, maar dat is normaal. Als ik dan dit lees, ben ik mss zelfs blij dat ik geen versie hoger genomen heb :ROFLMAO:

Tot nu toe nog steeds een tevreden KJ gebruiker.

Ik denk dat zijn lijstje korter als hij zegt wat nog niet vervangen is
 
De voorste wieltjes, base, scharnier, topvent + vilt, silicone aan de schuif zijn vervangen En mijn rooster loopt scheef af
 
De voorste wieltjes, base, scharnier, topvent + vilt, silicone aan de schuif zijn vervangen En mijn rooster loopt scheef af

Dat is echt wel balen. Hopelijk met al die wisselstukken nu in orde dan. Moest ik er zoveel eraan hebben gehad, zou ik ook idd een hele andere mening erover hebben. Wat niet is, kan nog komen natuurlijk. Maar dat zijn dan zorgen voor later. Tot nu toe nog steeds super tevreden van KJ.
 
Yes, vandaag een nieuwe binnen gekregen! Dikke prima! Super service van vuur en rook en bastard!

Hij sluit perfect🙏

IMG-20221111-WA0006.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan