BasBQ
Beef en Steak

Top kokosbriketten van dit moment?

Met wat proppen past het allemaal net in het schuurtje. Nu gaan sparen om wat vlees voor de bbq te kopen😀

Tja, keuzes……

Als je nu nog vlees kan betalen heb je in ieder geval een goeie hittebron.
 
Altijd tevreden geweest met Tom Cococha, maar die kan ik niet meer vinden. Vanochtend 24 dozen Ecobrassa gehaald, in de aanbieding. Dus kan weer een paar jaar vooruit. Iedereen is hier lovend over Ecobrassa dus daar kan ik me geen buil aan vallen
Je gebruikt de Ecobrassa in de summit? Ik gebruik daar gewoon houtskool. Ik heb de cocosbriketten voor de WGA. Makkelijker mee te nemen en door de "vaste maat" weet je ook hoeveel brandstof je hebt.
 
Ik gebruik vrijwel alleen maar kokosbriketten in de Summit. Heel af en toe wat houtskool, maar met de briketten kan ik de temperatuur mooi stabiel houden voor pulled pork en spareribs. Ik krijg ze ook heet genoeg voor een malse steak. Dus ik houd het nog even op kokosbriketten
 
Ik gebruik een mix van houtskool (Weber rommel) en de kokos van House of Charcoal (bij de Makro, prima kooltjes).
 
Ik gebruik een mix van houtskool (Weber rommel) en de kokos van House of Charcoal (bij de Makro, prima kooltjes).
Ik heb hier ook een zakje van meegenomen maar zo'n rommel heb ik niet eerder meegemaakt. Ze branden nu ruim en uur en stinken verschrikkelijk en geven heel veel as. Ik heb hier kip liggen om te roken maar ik vrees dat het hem niet gaat worden met deze briketten.
 
Ik heb hier ook een zakje van meegenomen maar zo'n rommel heb ik niet eerder meegemaakt. Ze branden nu ruim en uur en stinken verschrikkelijk en geven heel veel as. Ik heb hier kip liggen om te roken maar ik vrees dat het hem niet gaat worden met deze briketten.
Heb je het over de Weber of de Makro?
 
Uiteindelijk mijn kipfiletjes kunnen roken maar dat was ca 2 uren nadat ik de briketten had ontstoken volgens minion methode. Ze waren toen allemaal grijs en rookten niet meer. Wat mij betreft zijn ze dus ongeschikt voor de minionmethode.
 
Terug
Bovenaan Onderaan