Hoi hoi.. deze stond nog op mijn to do lijstje.. en vandaag was het dan zo ver. Bij de slager een stukje procureur van 1 kilo mee genomen. Hier 2 flinke steaks van gesneden. Normaliter zou ik deze voorzien van een rubje.. echter mevrouw tootsi zegt enkel peper en zout. Na dit gedaan te hebben mochten ze nog een nachtje de koelkast in.
Afijn.. Bbq day - today ..
De pork steaks..ready.. meater 2 geplaatst
En daar mochten ze er samen met wat appelhoutjes op de slowroller.
Nog even een geniet moment van mijn nieuwe topvent..
Indoor een mopsausje gemaakt door 1 liter water te koken. 1 ui , appelazijn ( worchestire was op) 35 gram roomboter en mosterd poeder en ui-chipotle residu bij elkaar te doen.
Na een uurtje mocht ik voor het eerst moppen..
Indoor alles klaar gezet voor de keri hog appel baked beans.
Spek reepjes uitbakken, uitje mee fruiten, witte bonen in tomatensaus er bij, samen met blues hogg original bbq saus, appel compot, bruine basterdsuiker suiker, stroop, appel azijn ( want worchestire was nog steeds op), mosterd en als geheime ingrediëntje.. de ui chipotle residu. ( bij de laatste keer bbq saus maken heb ik alles door een zeef gedaan.. dit zijn de leftovers uit de zeef..super smaakvol).
Afijn.. dit mocht er dan na 2 uurtjes bij.
Vervolgens ben ik netjes elk half uur wezen moppen.
Na 3 uur werd de 70 graden aangetik.. normaliter zou ik een pp-tje inpakken..maar he..we willen mevrouw tootsi niet boos maken he..
Een kleine 3 uur later waren we door de stall heen.. gelukkig maar want ik lust nu wel wat..
Na een totaal van 7uur en 40 min was dan de 85 graden gehaald..
Porkies er af en in de folie in 2 tempex dozen om ze te laten rusten voor 30 min.
Afijn.. Bbq day - today ..
De pork steaks..ready.. meater 2 geplaatst
En daar mochten ze er samen met wat appelhoutjes op de slowroller.
Nog even een geniet moment van mijn nieuwe topvent..
Indoor een mopsausje gemaakt door 1 liter water te koken. 1 ui , appelazijn ( worchestire was op) 35 gram roomboter en mosterd poeder en ui-chipotle residu bij elkaar te doen.
Na een uurtje mocht ik voor het eerst moppen..
Indoor alles klaar gezet voor de keri hog appel baked beans.
Spek reepjes uitbakken, uitje mee fruiten, witte bonen in tomatensaus er bij, samen met blues hogg original bbq saus, appel compot, bruine basterdsuiker suiker, stroop, appel azijn ( want worchestire was nog steeds op), mosterd en als geheime ingrediëntje.. de ui chipotle residu. ( bij de laatste keer bbq saus maken heb ik alles door een zeef gedaan.. dit zijn de leftovers uit de zeef..super smaakvol).
Afijn.. dit mocht er dan na 2 uurtjes bij.
Vervolgens ben ik netjes elk half uur wezen moppen.
Na 3 uur werd de 70 graden aangetik.. normaliter zou ik een pp-tje inpakken..maar he..we willen mevrouw tootsi niet boos maken he..
Een kleine 3 uur later waren we door de stall heen.. gelukkig maar want ik lust nu wel wat..
Na een totaal van 7uur en 40 min was dan de 85 graden gehaald..
Porkies er af en in de folie in 2 tempex dozen om ze te laten rusten voor 30 min.