BasBQ
Beef en Steak

Tootsi porksteak & baked beans

 
 

derkzz

Stoker
Berichten
497
Hoi hoi.. deze stond nog op mijn to do lijstje.. en vandaag was het dan zo ver. Bij de slager een stukje procureur van 1 kilo mee genomen. Hier 2 flinke steaks van gesneden. Normaliter zou ik deze voorzien van een rubje.. echter mevrouw tootsi zegt enkel peper en zout. Na dit gedaan te hebben mochten ze nog een nachtje de koelkast in.

20240612_204602.jpg


Afijn.. Bbq day - today ..
De pork steaks..ready.. meater 2 geplaatst

20240613_115512.jpg


En daar mochten ze er samen met wat appelhoutjes op de slowroller.
Nog even een geniet moment van mijn nieuwe topvent..

20240613_115856.jpg


Indoor een mopsausje gemaakt door 1 liter water te koken. 1 ui , appelazijn ( worchestire was op) 35 gram roomboter en mosterd poeder en ui-chipotle residu bij elkaar te doen.

20240613_125917.jpg


Na een uurtje mocht ik voor het eerst moppen..

20240613_130030.jpg


Indoor alles klaar gezet voor de keri hog appel baked beans.
Spek reepjes uitbakken, uitje mee fruiten, witte bonen in tomatensaus er bij, samen met blues hogg original bbq saus, appel compot, bruine basterdsuiker suiker, stroop, appel azijn ( want worchestire was nog steeds op), mosterd en als geheime ingrediëntje.. de ui chipotle residu. ( bij de laatste keer bbq saus maken heb ik alles door een zeef gedaan.. dit zijn de leftovers uit de zeef..super smaakvol).

Afijn.. dit mocht er dan na 2 uurtjes bij.

20240613_133055.jpg


Vervolgens ben ik netjes elk half uur wezen moppen.

Na 3 uur werd de 70 graden aangetik.. normaliter zou ik een pp-tje inpakken..maar he..we willen mevrouw tootsi niet boos maken he..
Een kleine 3 uur later waren we door de stall heen.. gelukkig maar want ik lust nu wel wat..
Na een totaal van 7uur en 40 min was dan de 85 graden gehaald..

20240613_194019.jpg


20240613_194022.jpg


20240613_194027.jpg


Screenshot_20240613_200004.jpg


Porkies er af en in de folie in 2 tempex dozen om ze te laten rusten voor 30 min.
 
De steaks zijn uitgerust na 30 min.
20240613_202455.jpg


Even snijden.. ja toch wel iets van een rookrandje hoor..

20240613_202604.jpg


En nu op een bordje..

20240613_202923.jpg



20240613_202954.jpg



20240613_202956.jpg



Wat vonden we er van??

Nou lekker hoor!! Alleen het mopsausje had wat intenser gemogen..misschien ook wel omdat ik geen worchestire meer had.

De structuur was dikke prima..Al was de vettere steak wel lekkerder dan de minder vette..daar waren de uiteinden wel wat droger, al mag het niet echt een naam hebben.

De baked beans waren heerlijk. Door de toevoeging van de chipotle-uien concentraat zat er al meteen een goede rooksmaak aan en toch ook een leuk pitje.

Van de appelcompote was niks meer over..persoonlijk vind ik een zoete verrassing wel aangenaam. De volgende keer zal ik ook weer voor een blikje perziken gaan ( was volgens mij van de baked beans van
[COLOR=rgb(191, 30, 46)] [/COLOR]een ander forum lid)

Verder kan ik het voor de volgende keer toch niet laten om te testen wat er gebeurt als je 1 van de 2 steaks injecteert en inpakt.

Tevens was dit ook een mooi moment om te kijken hoe het met de meater 2 zal gaan. Volgens de fabrikant zou de Bluetooth afstand zijn uitgebreid.. helaas. dit is misschien gemeten op een open veld.. van de achtertuin tot de bank red deze het nog steeds niet.. en ik heb maar een gemiddeld tuintje.
De web link kun je wel alles zien..maar krijg je geen alarm voor.. ( zie hoge dome temp grafiek)
En de berekende tijd voor einde bereiding klopt ook nog steeds niet. Al met al 2 dingen die ik wel verwacht had dat meater ze zou oplossen alvorens ze de 2.0 de markt op gooien.

Dank voor het lezen
 
Nou dat ziet er wel lekker uit hoor.
Ik denk dat mevr. Tootsi dit wel goedkeurt.

Gek dat ik dit nog nooit gemaakt heb.
Ga ik binnenkort echt eens aan beginnen.
 
Nou dat ziet er wel lekker uit hoor.
Ik denk dat mevr. Tootsi dit wel goedkeurt.

Gek dat ik dit nog nooit gemaakt heb.
Ga ik binnenkort echt eens aan beginnen.
Haha. Ja dat dacht ik ook..hoe kan het dat dit nog niet gegeten heb
 
Ziet er heerlijk uit 🥰😍
 
Mooi bordje zie er allemaal erg lekker uit! En zeker een mooie deelname aan de fotowedstrijd.
 
Gaaf bordje.
Totsie steaks staan bij mij nog steeds op het lijstje.
 
Mooi bordje! Met worceschestershieshire saus erbij vast nòg lekkerderder!
 
worceschestershieshire Maakt het vaak stukken beter. Maar ze zien er super uit.
 
Heerlijk! Het vlees steelt vaak de show, maar die baked beans liggen me ook wel heel verleidelijk aan te kijken. 😋
 
Leuk om te lezen! Ik heb volgens mij nog wel van dit soort dingen in de vriezer liggen. Ik ga gauw eens kijken en een dergelijk gerecht inplannen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan