BasBQ
Beef en Steak

Tony Stone 2013 Foto's en zo...

Mooie houder heb je ervoor. Enne ik krijg telkens meer spijt dat ik niet naar de ts ga, ik had me dan spontaan aangemeld in je harem, deze had ik wel willen proeven zien er goed uit.
 
Ze zijn ook lekker!
 
qateberu.jpg
 
We hebben de 5de plek gehaald met aardappelsalade en beans.

asupudaj.jpg


uny6aqy7.jpg
 
Gefeliciteerd, dat is helemaal niet verkeerd gezien de concurrentie 
 
Vandaag ook even langs geweest en vnml de Seaside smokers van het werk gehouden.
De geur alleen al op het terrein  is al genoeg om er naar toe te gaan.
Veel teams bekeken en uiteraard de diverse hardware eens besnuffeld. Er was veel te doen met hier en daar zelfs nog een mooie uitleg over hoe je ribs moet maken e.d.
Zelf nog wat plankjes meegenomen en een probe doorvoer tbv mijn WSM.
Mocht je niet weten wat voor soort kruiden en of rubs je ooit zou willen proberen, dan zie je hier door de bomen het bos niet meer. (wel leuk om eens lekker bij rond te snuffelen)
Hieronder een kleine sfeer impressie van mijn kant gezien :














 
Vandaag hele dag doorgebracht. Geweldige sfeer, maar weinig te proeven helaas. Gelukkig morgen als Judge wel wat te proeven.
Hier wat foto's:

Het terrein:
DSCF1587_zpsc052ff71.jpg


DSCF1592_zpsf6d72e64.jpg


Sea Side Smokers. Je ziet wel wie aan het werk is ;)
DSCF1595_zps6b220ba7.jpg


Jim Johnson en Jord doing whole Hog:
DSCF1607_zpsa266860c.jpg


DSCF1602_zps13dadf2f.jpg


DSCF1598_zpsac7be110.jpg


Na een paar uurtjes:
DSCF1620_zpsc5e8e9b5.jpg


Moi en Jim Johnson. Wat een inspiratie die man!
DSCF1615_zps65af7c1e.jpg
 
Hmmm.....zie dat er toch een beetje lichte plek op mijn hoofd begint te vertonen. Jaartjes gaan nu tellen zie ik ;D

Jammer dat we elkaar niet nog even gesproken hebben Mike!
Zoals Big-T al aangeeft verteld Jim Johnson zo bevlogen over zijn passie, dat je geen woord wilt missen.

Gefeliciteerd aan het Sea Side Smokers team! Mooie prestatie gezien het aantal teams.

Morgen ben ik ook weer van de partij en dan net zoals Big-T om te jureren. Betekent ook dat we de teams pas weer na het jureren voor het eerst zullen spreken. Iedereen dus veel succes!
 
Een door KCBS georganiseerde cursus volgen.

Afgelopen vrijdag was een dergelijke cursus op de locatie van de Tony Stone Low & Slow BBQ Competion.
De cursus bestaat uit eerst een deel theorie en daarna krijg je van elke verplicht gerecht twee voorbeelden, waaraan je dan op basis van de gegeven instructies cijfers moet geven.

Er is niet echt een test/examen of zo waar je voor moet slagen. Het gaat er meer om dat iedereen uniform jureert, zodat er eerlijke scores gegeven worden.
Als je gewoon de cursus gevolgd heb, dan ben je KCBS gecertificeerd en mag je wereldwijd KCBS BBQ wedstrijden jureren.
 
Het weekeindje Bergen NH met mevr RedFox toch nog even onderbroken om even op en neer naar Hoofddorp te rijden en snel wat Tony Stone sfeer te snuiven.....
We kwamen aan terwijl de wedstrijd volop aan de gang was en naast de geuren van alle ribs, briskets, PP's en kip was vooral de spanning te proeven!
Zonder andere teams tekort te doen (er komen volop foto's) hier een paar foto's van mijn iPhone ter illustratie van de spanning!

Seaside Smokers Team: Dominique plaatst de kip met chirurgische precisie op de juiste positie!

leghemdaarmaarneerDominique_zpsf720df14.jpg

En het team ziet dat het goed is! Let op hoe strak de gezichten staan... ;) De box mag naar de jury!

zomoethetgoedliggen_zps571622d5.jpg


Probbqshop.nl team: onder toeziend oog van Gerard worden de ribben door Martin in de glaze gezet!

eerstruwendanfijnbijwerken_zpsdbd75142.jpg


Martin, let op de instructie: in verband met de tijd, eerst even snel ruw insmeren en daarna fijn afwerken  ;)

gerard777kijkttoe_zpscaeb84d0.jpg
 
Ik moet me hier niet mee bemoeien ;)

Anders krijg ik er teveel hobby's bij  .....


Cool om te zien, dat wel !!
 
Alvast snel ff 1 foto omdat we er heel trots op zijn.. We zijn 4de met onze Brisket geworden :D  :D

foto-3.jpg
 
En hier een foto van het Sea Side Smokers team.

1ste plaats ribs.

jevu2e6y.jpg
 
Van harte Daan!!
Ik ben blij dat jij de prijs in handen hebt, anders had jij misschien ook je linkerhand in je zak gehad!!!
(Geintje natuurlijk)!!!!!!?? :p ::) ??? 8) :eek: :)

Manuhhhh!! ;) ;D :p 8) Proficiat
 
MrMannetje zei:
Alvast snel ff 1 foto omdat we er heel trots op zijn.. We zijn 4de met onze Brisket geworden :D  :D

foto-3.jpg

Echt super gedaan.
 
Mike v R zei:
En hier een foto van het Sea Side Smokers team.

1ste plaats ribs.

jevu2e6y.jpg

Netjes hoor! Gefeliciteerd!
Maar als je uit Ijmuiden komt, hoor je dan niet op een ander onderdeel te winnen???  :p


MrMannetje zei:
Alvast snel ff 1 foto omdat we er heel trots op zijn.. We zijn 4de met onze Brisket geworden :D  :D

En 4e met de brisket, dat klinkt toch ook niet als een slechte prestatie! ;)
Ook van harte!
 
Terug
Bovenaan Onderaan