BasBQ
Beef en Steak

Tony Stone 2013 Foto's en zo...

Super om te zien dat mensen zich zo inzetten!! :p
Jammer genoeg kon ik er niet bij zijn, maar de volgende X !!??!! 8)
 
noskos zei:
@Bert, we hebben met de Genootschap teams onderling overlegd over de gerechten en dat heeft zo te zien zijn vruchten afgeworpen ;)
Goede samenwerking dus waarbij 1+1 = 3  ;)
 
u7erequs.jpg

y4u7u5ub.jpg

juve3uvu.jpg

byvezyhu.jpg

a2abu5ug.jpg

ehuqe4a2.jpg

dyvygy3y.jpg

vu5ytubu.jpg


Wat een avontuur! Nooit gedacht dat een wedstrijd zoveel lol kon bieden. Zaterdag was mijn verjaardag en het mooiste cadeau was toch wel om samen met Jim Johnson de whole hog demo te mogen verzorgen. Zelf ook enorm van geleerd en ik stond echt versteld van het eindresultaat.

De wedstrijd zelf was voor mij erg stressvol, zaterdag was het gekkenhuis door de demo en mijn idiote idee om ook mijn verjaardag maar daar te vieren. Ik kon pas tegen acht uur s'avonds met de voorbereidingen beginnen wat best pittig was in je eentje. Door voedselvergiftiging was twee weken geleden mijn oefenweekeind gesneuveld, volkomen bleu ben ik zaterdag maar begonnen. Gelukkig zag Camilo van Don Marco's team dat ik liep te klungelen met mijn kip en heeft hij er 1 voorgedaan wat er beter uitzag. Vervolgens gaf Marco mij nog wat tekst en uitleg over de brisket want die had ik ook nog nooit vastgehouden. Hard doorgewerkt die nacht en om 01:00 de brisket er opgelegd. Helaas veel problemen met de temp op de pits dus dik in de stress, brisket zat om 02:30 al op 66 graden kern! Afijn, zwaar gestrest stug doorgebuffeld en om 04:00 waren ook de kippendijen geprept. Snel 2 uurtjes slapen en toen de pit voor de ribs opgestookt. Snel kwam de tijd om de eerste box op te maken dichterbij. Gelukkig had mijn buurman zich aangeboden als boxrunner dus die heeft mij geholpen het hoofd koel te houden. Tegen de trillende handjes van de zenuwen snel twee whisky's er in gegooid en de eerste box van mijn leven opgemaakt. Proefstukje kip smaakte goed en had prima skin, snel 6 in de doos en weg er mee. Als ontbijt toch nog maar een stukje kip, wat? Rubbery skin en ineens heel pittig! Nog zenuwachtiger nog maar een whisky er in en door met de ribs. Kennelijk kan ik wel 120kg ribs zonder probleem bereiden maar 6 slabs was opeens een probleem. Snotgaar gekookt, ik had steeds met een prikkertje getest maar die methode gaat dus de prullenbak in! Er het beste van proberen te maken en door met de andere categorie?n. Pulled pork was al een even groot drama. De bestelde schouder van 6kg bleken twee miezerige stukjes van 2,2 kg te zijn (feitelijk rede voor diskwalificatie!). Daar viel weinig van te maken en zo dachten de juryleden Er helaas ook over. Door naar brisket. Twijfel, twijfel, die burned ends smaakten top, maar die slices.... Droog en taai dacht ik. Snel vragen aan andere teams: "'moeten slices of mag burned ends ook solo de box in?" Vroeg ik. Antwoord: jury verwacht slices dus.... Afijn, slices in de box gedaan, meegegeven en nog maar een whisky op hoop en zegen.

De uitslag was voor mij een ongekende verbazingwekkende ervaring. Dat ik met kip 3e werd en daarmee mijn 'instructeur' Camilo achter mij liet is iets waar we beiden hard om moesten lachen. Dat De brisket, de allereerste door mij gekookte brisket eerste werd is iets wat ik nog steeds niet bevat. De kick dat ik uiteindelijk 5de overall ben geworden is een boost om er nu echt voor te gaan, het is officieel: I'm hooked!

Bedankt iedereen voor de ontzettend leuke tijd, tips en ondersteuning!
 
Mooi resultaat hoor voor een eerste wedstrijd Jord!!
 
Je reactie en toelichtingen bij de prijsuitreiking waren ontzettend luk.
 
Thanks guys!!!

Sja, gooi er een kwartje in en ik lul uren ;-)
 
Geweldig verhaal Jord!
Had vorig weekend al kunnen genieten van je kunsten bij de Rollende Keukens en dat was het afgelopen weekend niet anders. Het harde werken is beloond :)
 
Ahum...wij mogen ook niet klagen hoor, op onze eerste TS 3e overall :eek:, en 2e voor het NK.
Net geen ticket naar Lynchburg (maar toch wel wat Bragginrights)
Op 3 van de 4 onderdelen hoger als Lowland Smokers gee?ndigd....als die Brisket toch ietsje beter had gescoord  ;)

Helaas kon ik zelf fysiek niet niet ter plaatse zijn, maar geestelijk was ik er zeker wel)
Kan het ook nog niet goed geloven  :)

Mac
 
Mac zei:
Ahum...wij mogen ook niet klagen hoor, op onze eerste TS 3e overall :eek:, en 2e voor het NK.
Net geen ticket naar Lynchburg (maar toch wel wat Bragginrights)
Op 3 van de 4 onderdelen hoger als Lowland Smokers gee?ndigd....als die Brisket toch ietsje beter had gescoord  ;)

Helaas kon ik zelf fysiek niet niet ter plaatse zijn, maar geestelijk was ik er zeker wel)
Kan het ook nog niet goed geloven  :)

Mac

Jouw team heeft het super gedaan.
 
South West BBQ Dreams heeft het idd ook geweldig gedaan!
Meer dan hele mooie prestaties voor veel NL teams die relatief weinig offici?le wedstrijden kunnen doen.

Het verschil tussen winst en verlies is soms ook bizar klein. Als je kijkt naar het verschil tussen de nummer 1 en 2 overall, dan zit daar 0.0002 punt verschil tussen. Dat betekent waarschijnlijk dat er over alle scores over alle onderdelen ergens slechts 1 punt verschil zit.
 
Zeker erg goed gedaan Mac! Eerste low en slow wedstrijd en dan zulke resultaten is grote klasse! Jammer dat jullie niet naar de cook-off komen :(
 
Voor de cook off ga ik me vandaag nog inschrijven, smaak te pakken! Weet iemand waar info te vinden is over het eerste KCBS event in Belgie?
 
Heb ik vaag iets over gehoord, dat Kurt met iets bezig was en Chris Maes had het over een mix tussen KCBS en WQBA in 2014 ergens.
 
Wij zijn met ons team eigenlijk ook best tevreden. In de eerste plaats dat we er nog bij konden zijn ;)
En qua resultaat... tja, nog heel wat werk aan de winkel. Maar de 6de plaats in Brisket is een opsteker, en 10de in de sidedish was ook aangenaam.
Vooral als je beseft dat we daar helemaal niet aan mee gingen doen en vrijdagavond  toch nog snel in AH wat ingredi?nten bij elkaar gezocht hebben...
Gin en tonic daarentegen hadden we dan wel weer voldoende in de koeling :D

En sorry voor de lange afwezigheid hier op het forum, professioneel beetje druk bezig geweest.

 
Kurre. Ik was ook blij dat jullie er zondag nog bij waren. Vanaf nu wordt alles makkelijker.
 
Ik vind het leuk jullie ontmoet te hebben Kurre! Het was meteen gezellig.
Komen jullie naar de BBQ Society Cook-Off in oktober? Wedstrijd als de TS alleen zonder KCBS goedkeuring.
 
Jawel ! Staat nog steeds met stip genoteerd in de agenda !
We zullen onze bijl thuislaten. De GT daarentegen zal wel weer van de partij zijn ;-)
 
Zeker erg goed gedaan Mac! Eerste low en slow wedstrijd en dan zulke resultaten is grote klasse! Jammer dat jullie niet naar de cook-off komen :(
Ik weet het Dennis, en vind ik ook jammer, maar zoals je weet ben ik de enige (zo goed als) van ons team die op dit forum actief is, en de anderen geven de voorkeur aan de forummeeting (maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit, we zijn tenslotte ook onverwacht 3e geworden op de Tony, dus er is nog steeds hoop  ;) )

Aangezien dit een foto draadje is, een paar plaatjes dan h?.


8769966006_99aec4db8b_z.jpg


De winnende kip
8769766470_4f6dcfd070_z.jpg


3e plaats Side Dishes (Mmm ik heb het id dat er nog iets, of iemand ontbreekt  :-X )
8769770590_e8a8eb5fc3_z.jpg


6e plaats Ribs
8769697736_d7b83e076d_z.jpg


6e plaats PP
8769755978_3f1a3b3259_z.jpg


Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan