BasBQ
Beef en Steak

Tonijn tataki

 
 

Cheflustikniet

Kooltjesharker
Berichten
136
Gister een wel erg simpel, maar erg lekker gerechtje op tafel geslingerd: tonijn tataki! Niet heel veel foto's, maar toch even een post...

Zorg dat je bij de visboer verse tonijnsteaks haalt van een centimeter of drie dik. Ik heb deze besprenkeld met wat soja saus en dit kort (klein kwartiertje) in laten trekken. Daarna afgedept en kort gegrild aan beide zijden. Denk aan: gietijzer, direct, 200 graden, paar per minuutjes kant.

Tot slot furikake en sesamzaadjes vermengd en op een bord gelegd. De steaks daarop gelegd aan beide zijden, zodat de kruiden/sesam eraan blijven plakken. Trancheren en heerlijk bij een oosterse salade!

Omdat de tonijn echt maar een paar minuutjes op het rooster ligt, maak ik dit alleen als er nog wat anders op het menu staat. Anders beetje zonde van de kolen. Ditmaal gepofte rodebietensoep (via site BGE), onderaan daar nog fotootjes van. Aanrader als je een vega(n ) voorgerecht zoekt.

A0DBDCE3-DD77-45C5-B294-8FA4AA157D30.jpeg
58EC12F5-075A-4531-9CF7-845C6C7974DE.jpeg
761CDF49-3993-43DD-A0D5-09EA1EE8767C.jpeg
95B9B8BD-AF2D-49F1-8A5C-66F1C12CE8B6.jpeg
D8014992-94F1-4B2F-9B51-05CC563D44A6.jpeg
2653DF7B-F168-4F4F-9F1C-8022336FE3AA.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nou, die paar foto’s die je hebt gemaakt zijn wel echt fantastisch!

Deze sla ik even op, lijkt me een heerlijk voor/tussen gerecht voor een luxer diner.
 
Perfect, tonijn heeft niet meer nodig dan een korstje. De combinatie met soja en sesamzaad komt hier ook geregeld op tafel.
 
Anders beetje zonde van de kolen.

Kijk, en zie daar de reden voor een klein eitje naast je grote Q! Ik steek voor dit soort dingen heel regelmatig het kleine ei aan met maar een paar blokjes houtskool. Warm in tien minuten en dus een stuk goedkoper op te stoken. Eigenlijk ben je n dief van je eigen portemonnee als je d’r niet een koopt hij verdient zichzelf terug
 
Gewoon omdat ik het niet kende de furikake gegoogeld, maar hier zitten al sesamzaadjes in.
Waarom heb je er dan extra toegevoegd?
 
Gewoon omdat ik het niet kende de furikake gegoogeld, maar hier zitten al sesamzaadjes in.
Waarom heb je er dan extra toegevoegd?
Klopt! Vooral vanwege de verhouding. In dat potje (ook lekker als je zelf een keer sushi maakt trouwens) zit relatief weinig sesam.
 
Kijk, en zie daar de reden voor een klein eitje naast je grote Q! Ik steek voor dit soort dingen heel regelmatig het kleine ei aan met maar een paar blokjes houtskool. Warm in tien minuten en dus een stuk goedkoper op te stoken. Eigenlijk ben je n dief van je eigen portemonnee als je d’r niet een koopt hij verdient zichzelf terug
Haha!! Het mooie is dat ik hier echt geen enkel argument tegenin kan brengen.

Ik probeer voor nu vooral andersom te denken. Ik ga tonijn maken en moet dus van mezelf nog een ander lekker gerecht maken! Geheel geen straf 😋
 
laat ik dit nou nog nooit gemaakt hebben (schaam schaam)
maar daar gaat verandering in komen.
Ziet er fantastisch uit
 
Ziet er prachtig uit, heerlijk tonijn op deze manier.
 
laat ik dit nou nog nooit gemaakt hebben (schaam schaam)
maar daar gaat verandering in komen.
Ziet er fantastisch uit
Daar hoef je je toch niet voor te schamen? Er is nog zoveel dat ik nog nooit heb gedaan. Alleen maar leuk! Lange leve de eerste keren!
 
Gewoon omdat ik het niet kende de furikake gegoogeld, maar hier zitten al sesamzaadjes in.

Er zijn veel verschillende soorten furikake er is niet één recept. Het is een aanrader om (Japanse) rijst een flinke oppepper te geven. Hier gaat er regelmatig een nieuwe pot open.
 
Er zijn veel verschillende soorten furikake er is niet één recept. Het is een aanrader om (Japanse) rijst een flinke oppepper te geven. Hier gaat er regelmatig een nieuwe pot open.

Thnx voor de toelichting.

Ik moet hier echt eens mee aan de slag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan