BasBQ
Beef en Steak

Tomahawk steak

 

Ronald Bonestroo

Kooltjesharker
Berichten
245
Afgelopen dinsdag was ik jarig en ook mijn vrienden weten dat ik een echte carnivoor ben!
Ik kreeg van een van mijn vrienden zelfs deze mooie Tomahawk steak!!

Vandaag maar even klaargemaakt. Was heerlijk!
IMG_9676.jpg
IMG_9677.jpg
IMG_9679.jpg
IMG_9683.jpg
IMG_9684.jpg
IMG_9685.jpg
 
Heerlijk!

Mooi cadeau van je vrienden ook.
 
Ziet er heerlijk uit. Op gietijzer nog heerlijker 😃
Had ik inderdaad ook nog kunnen pakken!
Enige nadeel is dat ik 'm eerst rustig tot 45 graden heb laten komen en daarna de schuif vol open en gekleurd. Dat was met gietijzer niet gauw gelukt.
Had 'm dan in moeten pakken in alufolie en 't gietijzer ook op temperatuur moeten krijgen.
Veel te veel werk hahaha, maar je hebt volledig gelijk dat 't dan nóg lekkerder is
 
Had ik inderdaad ook nog kunnen pakken!
Enige nadeel is dat ik 'm eerst rustig tot 45 graden heb laten komen en daarna de schuif vol open en gekleurd. Dat was met gietijzer niet gauw gelukt.
Had 'm dan in moeten pakken in alufolie en 't gietijzer ook op temperatuur moeten krijgen.
Veel te veel werk hahaha, maar je hebt volledig gelijk dat 't dan nóg lekkerder is
Ik leg altijd de gietijzeren rooster mee erin bij het roken. Dan haal ik hem eraf onder folie en stook ik de KJ op en dan nog 2 min aan elke kant dicht schroeien.
 
Ik leg altijd de gietijzeren rooster mee erin bij het roken. Dan haal ik hem eraf onder folie en stook ik de KJ op en dan nog 2 min aan elke kant dicht schroeien.
Da's ook nog een goeie inderdaad!
Dank voor de tip!
 
Ziet er mooi uit.
En, zoals hierboven geschreven, gietijzer er gelijk bij leggen warmt dan al lekker op.
 
Wat staat die mooie Bastard lekker in het zonnetje te puffen, met een machtig stuk vlees.
Top👍🏻
 
Ziet er goed uit!
Maar een pit controller voor het garen van een steak? Zeker wanneer die tomahawk de hele tijd direct boven de kolen heeft gelegen zal ie er niet lang op hebben gelegen. Want ik zie jou geen deflector gebruiken. (Tenzij ik dat verkeerd zie)
Ik pak m'n controller pas wanneer er iets langer dan twee uur op moet liggen en ik er niet de hele tijd bij kan of wil zijn.

En reverse searen waarbij de tomahawk, cote de boeuf of iets dergelijks eerst indirect boven een deflector ligt met wat rookhout in de q vind ik het lekkerste. Dan ligt het vlees er bij mij zo'n 40min tot anderhalf uur lekker te roken (afhankelijk van de temperatuur van het vlees. Soms gooi ik het er ook bevroren op). En daarna op een soapstone of zoals door anderen al gezegd op gietijzer afgrillen.

Maar any hoe, er zijn meerdere wegen naar steak heaven.
 
Nee joh, ik had 'm niet eens aan staan ;)

Heb 'm net nieuw voor mijn verjaardag en had 'm vanmorgen uitgeprobeerd, maar hiervoor uiteraard niet nodig gehad.
Alleen de thermometer heb ik gebruikt. Gelijk dat ook even testen hoe accuraat die is.
 
Nee joh, ik had 'm niet eens aan staan ;)

Heb 'm net nieuw voor mijn verjaardag en had 'm vanmorgen uitgeprobeerd, maar hiervoor uiteraard niet nodig gehad.
Alleen de thermometer heb ik gebruikt. Gelijk dat ook even testen hoe accuraat die is.
Spelen/testen van nieuwe gadgets is altijd een goed excuus 🔥
 
Gefeliciteerd met je verjaardag en het speelgoed. Het ziet er uitstekend uit 😍
 
Terug
Bovenaan Onderaan