Al sinds mijn jeugd verslaafd aan bbq-en. Eerst op een gietijzeren Hibachi en later op een "alternatieve" bbq (een wasmachine trommel rechtop op een paar patioblokken, vol hout gooien, de fik erin en een uurtje later kon je bbq-en; de hoogte van het rooster varieren d.m.v. een paar straatklinkers ☺). Op een gegeven moment een Weber gasbbq aangeschaft. Wel altijd met een schuin oog naar een kamado gekeken, maar vooral de prijs hield ons tegen (we zagen het voordeel ervan niet in). Onze dochter en schoonzoon hebben een jaartje geleden een kamado aangeschaft en ons een maandje geleden uitgenodigd. De smaak van het vlees en de oneindige mogelijkheden van de kamado heeft ons op slag enthousiast gemaakt. Resultaat: zelf een The Bastard Medium Complete gekocht (en hij was nog in de aanbieding ook !!). Sindsdien vrijwel elke avond de kamado aangestoken en heerlijk gegeten (diamandhaas, forel, pizza, steak, worstjes, hamburgers en nog veel meer). Eind november gaan we naar een kamado workshop om nog veel meer te leren over het gebruik en de mogelijkheden. Ik heb mij aangemeld bij het BBQ Genootschap om insperatie op te doen.