BasBQ
Beef en Steak

Tja, het moest er maar eens van komen.....PP

 

SponZ

Pitmaster
Berichten
623
Aangezien mijn goede voornemen voor dit jaar is om meer te gaan roken en met enige afgunst kijk naar allerlei prachtige, smakelijke foto's van nog smakelijker gerechten , besloot ik om die twee dingen eens te combineren. Pulled Pork moest het gaan worden!
Het gezin bestaat uit 4 personen , waarvan 1 vegetari?r, 1 persoon die niet van kluiven houdt, een puber die weinig lust en mezelf. Het heeft dus niet zoveel zin om mijn kamado vol te proppen met varkensnek dus bestelde ik bij de lokale slager 2 stukken procureur van 350 gram.
6NAGtf3.jpg




Daarna ging de rub erop. 1 maal gewone en een wat meer pittige. Kinderen houden niet zo van pittig, vandaar 2 verschillende rubs
1OEDDut.jpg




Rookhout erop
IfyZSMQ.jpg



en gaan........euh wachten dus

cN2KjIv.jpg



heeeeeeeeeel lang wachten dus. Ik had gedacht dat omdat de hoeveelheid vlees niet zo heel veel was , de bereidingstijd ook een stuk korter zou zijn. Niet dus ......

AX2eGHk.jpg



Na een uurtje of 5 was het tijd om het vlees op te leuken met een saus, smokey hickory barbecue saus.
6h7GEEn.jpg




Na nog langer wachten kreeg ik het lang verwachte bericht: het vlees heeft de gewenste temperatuur bereikt!!
tA8LRw0.jpg


In het echt was het vlees veel donkerder dan op de foto, iets met witbalans en gedempt licht in de keuken.



Het pullen ging ook prima, ook al zat er een iets stugger stuk tussen.
CJnJl5N.jpg




Goed, de conclusie is als volgt: Je moet een hoop geduld hebben als je Pulled Pork gaat maken, de rest vaan het gezin (behalve de vegetari?r) vind Pulled Pork heeeeeel erg lekker en de rest va de straat verklaart me voor gek om met dit weer de barbecue aan te steken.

P.S. de natuur doet mooie dingen op mijn tuintafel:
3xR7vAu.jpg

 
mooi verhaal man. Ik snap nog steeds niet dat vegetari?rs geen vlees eten. Is toch zooooo zielig voor de de dieren, want wat moeten die dan eten.

Maar zag er lekker uit, alleen vraag ik mij af of het pittige vlees ook werd gewaardeerd door de rest.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Smokeye zei:
mooi verhaal man. Ik snap nog steeds niet dat vegetari?rs geen vlees eten. Is toch zooooo zielig voor de de dieren, want wat moeten die dan eten.

Maar zag er lekker uit, alleen vraag ik mij af of het pittige vlees ook werd gewaardeerd door de rest.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ach, zij eet wel vis dus niet 100% vegetari?r en in sommige gevallen is het wel makkelijk; dan heb ik meer vlees.

Het vlees was niet heel pittig, de barbecue saus haalt altijd een hoop scherpte weg, vind ik. Zelf had ik nog wat meer rub willen gebruiken maar de eerste keer doe je toch wat voorzichtig.
 
Wat is de 3,2,1 methode eigenlijk? Heb heel veel ervaring in de keuken maar ben net eigenlijk pas echt begonnen met de bbq

Oeps, zie net dat deze vraag bij een ander moest staan
 
Heel leuk verslag! Ook erg herkenbaar van de buurtgenoten die vreemd opkijken als je met dit weer gewoon lekker de Q aanzet, de aangrenzende buren van mij zijn ondertussen niet beter gewend... B-)
Wat wordt je volgende Q sessie?
 
Smokeye zei:
Wat is de 3,2,1 methode eigenlijk? Heb heel veel ervaring in de keuken maar ben net eigenlijk pas echt begonnen met de bbq

Oeps, zie net dat deze vraag bij een ander moest staan

3 uur roken, 2 uur ingepakt in alufolie, 1 uur aflakken met saus. Al is dit in de praktijk met NL ribs wat korter....
 
KaYDee zei:
Heel leuk verslag! Ook erg herkenbaar van de buurtgenoten die vreemd opkijken als je met dit weer gewoon lekker de Q aanzet, de aangrenzende buren van mij zijn ondertussen niet beter gewend... B-)
Wat wordt je volgende Q sessie?

Vandaag kipfilet gerookt i.v.m. mijn goede voornemen  :)
 
Lust ik wel
 
Lekker man. Gefeliciteerd met het resultaat.
En een tip: gooi er volgende keer gewoon 3 of 4 kilo op. Je moet de run toch doen.
Het overschot in porties verdelen en in ziplock zakken of vacu?m zakken in de vriezer.
Je heb dan een voorraad voor in de nasi, op een broodje, voor bij de boontjes, of gewoon om een maaltje weg te geven aan bijvoorbeeld de buren (die je te vriend moet houden)
 
Allereerst gefeliciteerd met je Knorretje.

Jammer dat je twee procureur lappen had in plaats van een hele procureur. Zie dat je hem ook niet ingepakt hebt, dan ligt je vlees een hele tijd te zweten en uit te drogen en pas als het veel vocht verloren heeft gaart hij verder.
Probeer het nog eens met een groter stuk, zeg twee kilo en volg het wedstrijd recept van noskos. Dan ben je in negen uur klaar en heb je gegarandeerd een goed resultaat.
 
Frits zei:
Allereerst gefeliciteerd met je Knorretje.

Jammer dat je twee procureur lappen had in plaats van een hele procureur. Zie dat je hem ook niet ingepakt hebt, dan ligt je vlees een hele tijd te zweten en uit te drogen en pas als het veel vocht verloren heeft gaart hij verder.
Probeer het nog eens met een groter stuk, zeg twee kilo en volg het wedstrijd recept van noskos. Dan ben je in negen uur klaar en heb je gegarandeerd een goed resultaat.

Frits, na  het bereiken van 66 graden heb ik de boel met een scheutje appelsap ingepakt toot de 88 graden bereikt was. Alleen heb ik dit niet voor het nageslacht vastgelegd. Het foto's maken als je bezig bent met de barbecue moet er nog even inslijten, vrees ik. Ik was al trots dat ik deze keer foto's heb gemaakt, normaal is er alleen nog een leeg bord te bewonderen..
 
Ziet er lekker uit en als het ook nog goed gesmaakt heeft .
Zou de volgende keer ook meer maken wij doen het op de pizza wraps broodjes nasi bami .
En gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Ziet er ontzettend goed uit, hoop dat het gesmaakt heeft. En gefeliciteerd met je knorretje.
 
Frits zei:
Probeer het nog eens met een groter stuk, zeg twee kilo en volg het wedstrijd recept van noskos. Dan ben je in negen uur klaar en heb je gegarandeerd een goed resultaat.

Helemaal mee eens, paar weken terug gedaan voor mijn eerste PP (zowel om te bereiden als te eten :-X). Was zo lekker dat ik zeker nog ??n of twee stukken van 2-2,5kg ga bestellen bij de volgende ronde :-D

(En dan foto's maken en een knorretje verdienen :-D, ook gelijk maar een kip mee bestellen denk ik :blush:)
 
Leuk om te zien dat het ook in het klein kan. Leuke uitdaging om PP eens op de WGA te maken.
Gefeliciteerd met je Knor.
 
Mooi bezig geweest. Waarom je rookhout in alufolie gedaan of gebruik je snippers?
 
Hartelijk gefeliciteerd met je Knor <:p voor de volgende keer zou ik toch echt wat meer maken, teveel PP kun je niet hebben ;) overschot in porties invriezen en voor andere lekkernijen gebruiken zoals pizza, kroketten, tosti's, stokbroodjes en nog veel meer :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan