Beef en Steak

tips voor simpele BBQ met de fam!

BrisketChris

Tondelzoeker
Hoi allemaal,

Volgende week zondag heb ik een BBQ voor familie (±10 personen) op mijn Green Egg Large en ik loop vooral tegen één ding aan: de juiste volgorde en temperaturen.

Menu:
  • Broodje hamburger
  • Pork worstjes met kaas & jalapeño (The Butchery)
  • Kipdij-spiesjes
  • Ossenhaas-spiesjes
  • Lamsspiesjes
Ik heb alle accessoires (halve/hele convEGGtor, half/heel rooster, basket etc.), dus qua setup kan ik alle kanten op.
Mijn twijfel zit vooral in de volgorde en het blijven beheersen van de temperaturen.

Het hoeft niet extreem ingewikkeld, vooral lekker en relaxed, maar ik hoor graag hoe jullie dit zouden aanpakken.

Alvast bedankt!

BrisketChris 🔥
(ps, ik vond de naam erg leuk, maar ik heb nog nooit een Brisket op m'n prinses gehad:eek:)

Dat zien er op het eerste zicht allemaal dingen uit die niet lang op de Q moeten.
Ik zou voor half direct en half indirect gaan. Vlees wisselen tussen direct en indirect om gewenste resultaat te bereiken korst en kerntemperatuur.
Temperatuur 170/180 gr dome.
Je zal uw Q wellicht regelmatig moeten openen om de stukken vlees te verplaatsen, dus uw rooster temperatuur zal wel hoog genoeg zijn dan.
Succes.

Ja precies wat @Ghost hierboven zegt. Klinkt allemaal als hot&fast gerechtjes dus lekker heet direct aangrillen en dan indirect laten nagaren terwijl je de volgende lading erop legt. Maakt dan ook niet zoveel uit dat de temperatuur omhoog gaat als je de deksel vaak open hebt.

Gebruik de halve conveggtor en de gietijzer rooster. En precies wat de medeforum leden hierboven zeggen. Succes!

Bovenstaande adviezen volgen. Zorgen dat alles op temperatuur en bij de hand is.
En lekker zelf bij het bereiden beoordelen.
Succes

En vooral veel plezier en zorgen dat je niet teveel met die bbq bezig bent. Anders heb je aan het eind van de dag niemand gesproken 😅

Alles wat hierboven gezegd is. Volgorde maakt niet veel uit.
Je hebt nog "ruimte' om voor de visite komt een l&S gerecht te maken ;)

Alles wat hierboven gezegd is. Volgorde maakt niet veel uit.
Je hebt nog "ruimte' om voor de visite komt een l&S gerecht te maken ;)
Ja ik twijfel nog inderdaad om voor een Beer Can Chicken te gaan!! Heb 3 prachtige mais kippetjes in de vriezer liggen, en ik moet natuurlijk even wat badges verdienen🐔

Terug
Bovenaan Onderaan