Beef en Steak

Tips voor pizza bakken op bbq

richard0501 zei:
Juulvh zei:
Aan de pizza zelf lag het dus niet. Deeg gemaakt van goede italiaanse bloem aan de hand van de PizzApp+. Ik blijf het wel lastig vinden om de pizza uit te rollen en vervolgens op een schep te krijgen, maar dat zal ik wel wat meer moeten oefenen. Goede reden om meer pizza's te maken :)

belangrijk is niet te lang kneden, en voldoende bloem gebruiken op je werkbank, en rollen moet je helemaal niet doen..    succes volgende keer

Ik ben uitgegaan van tussen de 10 en 15 minuten kneden. Te kort was ook weer niet goed heb ik gelezen. En voor het officiele napolitaanse recept mag je inderdaad geen gebruik maken van een roller, maar ik geloof niet dat dat qua smaak veel uit zal maken.

Juulvh zei:
richard0501 zei:
Juulvh zei:
Aan de pizza zelf lag het dus niet. Deeg gemaakt van goede italiaanse bloem aan de hand van de PizzApp+. Ik blijf het wel lastig vinden om de pizza uit te rollen en vervolgens op een schep te krijgen, maar dat zal ik wel wat meer moeten oefenen. Goede reden om meer pizza's te maken :)

belangrijk is niet te lang kneden, en voldoende bloem gebruiken op je werkbank, en rollen moet je helemaal niet doen..    succes volgende keer

Ik ben uitgegaan van tussen de 10 en 15 minuten kneden. Te kort was ook weer niet goed heb ik gelezen. En voor het officiele napolitaanse recept mag je inderdaad geen gebruik maken van een roller, maar ik geloof niet dat dat qua smaak veel uit zal maken.
Ik kneed totdat alle klontjes eruit zijn en het deegzacht aanvoelt max 10 minuten. De deegballen na de eerste rijs goed op spanning zetten. En na de 2e rijs  goed bloem erop, beetje platdrukken en met je vinger toppen op rekken. Daarna oppakken en op je handen stretchen. Nog een beetje bloem op je werkblad . Bodrm neerleggen , rond maken en beleggen. ( niet te lang wachten). Bloem op je pizzaschep , afkloppen en dan in onder je pizza schuiven.  Oefening baart kunst..

Verstuurd vanaf mijn S30mini met Tapatalk

richard0501 zei:
Oefening baart kunst..
en een boze vrouw, met heel de keuken in de bloem  :D :P

Ga ik proberen, dank je wel. ;)

Terug
Bovenaan Onderaan