BasBQ
Beef en Steak

Thermometer is dit wat?

Indien je een rotisserie heb of overweegt dan is een Meater heel interessant, maar ga dan minstens voor de Meater+ vanwege het extra bereik
Over de Thermoworks Smoke las ik ook al veel goede dingen, zelf heb ik het grotere broertje de Signals

Hoe is bij de signals de verbinding met de app? Bij de Grill Eye is dat ruk. Ben dus bang dat het hier ook is dan.
 
Hoe is bij de signals de verbinding met de app? Bij de Grill Eye is dat ruk. Ben dus bang dat het hier ook is
Bij de Signals is die uitstekend maar is bij mij vooral verbonden via Wifi.
De Smoke X geeft een via RF de gegevens door naar een unit die je mee kan nemen in huis, maar daar kan je geen data en grafieken mee opslaan van je sessies.
Over het verschil tussen beiden vind je meer info hier: https://help.thermoworks.com/knowledge-base/signals-vs-smoke-x4/

Dus vooral een afweging van wat je zelf belangrijk vindt maar beiden kwalitatief goede thermometers. Op beiden kan je de Thermoworks Billows fan controller gebruiken trouwens.
 
De signals werken perfect. Werkt op BT en Wifi. Dus altijd verbinding.

Dat heeft de Grill Eye ook maar toch verliest regelmatig z’n verbinding.
 
Met een stalen ketel met deksel (weber) is, zoals mij verteld is de ontvangst niet goed.
 
Ik heb zelf gekozen voor de Thermoworks Smoke. Apart radiosignaal en afstandbediening zonder dat ik elke keer op mijn telefoon hoef te loeren. Ontvangsunit maakt lawaai, het display licht op en hij trilt ook nog bij een alarm. Alarm op de baseunit is niet via de afstandsbediening uit te zetten (wel op de nieuwe Smoke X) dus de baseunit bij de BBQ is standaard gemute. Ontvangst is prima in het hele huis en zelfs aan de andere kant van het huis. Kortom geen gedoe met verliezen van signaal.
 
Dat heeft de Grill Eye ook maar toch verliest regelmatig z’n verbinding.

Zelf heb ik nog geen problemen gehad. Ik heb wel thuis een mesh netwerk opgesteld ipv de klassieke routers. En heb dus overal dekking binnen en buiten.
 
Zou de thermometer der thermometers zijn. Pittig aan de prijs, maar de enige bruikbare met een rotisserie.
Nope, met een klein beetje knutselwerk kun je elke thermometer daarvoor gebruiken, mits er nog ruimte is tussen as en glijoog, (of hoe heet dat ding) waar je je probedraad kunt doorvoeren en je zender aan het handvat van de as kunt vastmaken met bijvoorbeeld een elastiek
IMG_1567.jpg
IMG_1561.jpg
 
Nope, met een klein beetje knutselwerk kun je elke thermometer daarvoor gebruiken, mits er nog ruimte is tussen as en glijoog, (of hoe heet dat ding) waar je je probedraad kunt doorvoeren en je zender aan het handvat van de as kunt vastmaken met bijvoorbeeld een elastiek
Bekijk bijlage 24490Bekijk bijlage 24489
Netjes gedaan Ewald aka MgGyver
 
Haha netjes, maar dat gaat bij mijn spit toch echt niet lukken op die manier. Dan draai ik de kabel kpot denk ik…
BAEBE546-48BC-4D16-B9A5-CFFDD3AEDA92.jpeg
 
Is niet van mij die foto's heb ik ter illustratie van het grote web geplukt.;)
Ik heb ook al dergelijke oplossingen gezien, maar heb een gelijkaardig spit zoals @Revers88, geen idee of zo'n oplossing haalbaar is en de kabel van de probe niet gewoon stuk wordt getrokken. Een gelijkaardige suggestie werd gedaan op een FB-groep van Thermoworks Billows gebruikers toen er de vraag gesteld werd of Thermoworks geen draadloze probe kon ontwikkelen voor gebruik met de Signals.
 
Ik heb ook al dergelijke oplossingen gezien, maar heb een gelijkaardig spit zoals @Revers88, geen idee of zo'n oplossing haalbaar is en de kabel van de probe niet gewoon stuk wordt getrokken. Een gelijkaardige suggestie werd gedaan op een FB-groep van Thermoworks Billows gebruikers toen er de vraag gesteld werd of Thermoworks geen draadloze probe kon ontwikkelen voor gebruik met de Signals.
ik wacht nog altijd vol spanning op hun antwoord... maar vrees er voor.
 
Kon het toch niet laten 😂
C5ED2FF2-2E43-4328-8358-83939CCE7F6F.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan