BasBQ
Beef en Steak

The perfect burger?

 
 
 

ellenblokhuis

Kooltjesharker
Berichten
177
De challenge hier in huize blokhuis is het perfecte broodje hamburger. We zijn al een heel eind op weg.

1. De burger... dat is volgens ons een US burger van beef en steak (ok?, we zij nog niet zelf aan het mixen en malen geslagen, retail is dit een superlekkere burger)
2. De buns... laat ik door de bakker maken (per 15 stuks, gaat prima in de viezer. Witte bolletjes van 14cm met sesamzaadjes erop).
3. De saus.... Voorlopig houden we het op mad sauce.
4. De uien... Ik ga voor rode ui met olijfolie, worchestersauce en ketjap in een alu bakje even direct op de kolen en daarna warm houden indirect).
5. De kaas... Niet over zeuren, gewoon cheddar plastic kaas...punt, uit.
wel of geen sla, wel of geen tomaat, wel of geen augurk, hangt af van de eter. Vrouwen vaker sla en tomaat, mannen vaker basic zoals hierboven beschreven.
Vanavond was het de basic variant voor ons. Zie de foto's

Tot morgen!
d9795392-477e-da01.jpg


d9795392-478b-b71d.jpg


d9795392-479e-4b88.jpg


d9795392-47ab-592d.jpg
 
Grappig Ellen, je neemt de moeite om bij de bakker te bedingen dat er speciaal grote buns gebakken worden, om er vervolgens retail burgers op te gooien. Beef&steak is natuurlijk heel goeie retail, maar toch....
Doe es gek, ga bij de slager gewoon goed, niet te mager rundgehakt halen. Beetje peper en zout erdoor. Meer niet. Grillen, en dan met jouw uien erop, en natuurlijk van die smeltcheddar. Misschien een plakje uitgebakken ontbijtspek. En een beetje sauce, of ketchup.
Niks te ingewikkeld. Als het gehakt goed is, heeft het weinig fratsen nodig.

Dat gezegd hebbende, ik wil graag zo'n broodje van jou, geen sla/ tomaat graag ;) lekker!
 
heerlijk de echte hamburgers, ben ik helemaal voor te porren.
Probeer ook eens de Spiffsburgers, hier op het genootschap te vinden, goed recept en heerlijke burgers
 
Dominique deed de suggestie al, bacon makes everything taste better ;)

Ik heb heel veel verschillende burgers gegeten, van wagyu tot steak burgers. Een ultieme heb ik nog niet gevonden, de beste kwamen van de griddle en waren heel erg dun bij de Billy Goat Tavern in Chicago. Het voordeel van de griddle is de korst die je op de hele burger krijgt. Op de barbecue is dat toch anders.
Maar hier wordt toch vaak een burgertje gemaakt, meestal mijn variant op Spiffs recept of een inside out burger, met de kaas aan de binnenkant.
 
Mooie reportage Ellen, ik zou het geen straf vinden zo'n hamburger te mogen eten.
Beef en Steak hebben heerlijke burgers, en nog veel meer trouwens, maar burgers zelf maken is ook leuk en makkelijk om zelf te doen.
 
Lekker bezig hoor Ellen.  :)
Leuk om te zien.

Hier morgen ook weer een paar (Spiff) Burgers op de WGA.

Mac
 
Ziet er heerlijk uit.
Ik maak me burgers ook meestal zelf,maar als we burgers kopen zijn het die van B&S.Een plakje bacon doet wonderen.
 
Ze waren heerlijk! Spiffs inderdaad ergens gelezen, gaan we proberen! Straks 3 weken de tijd in Frankrijk! De SJ gaat dan mee.

De uien houden we op het indirect deel warm. Buns gaan op de linkerzijde even knapperig worden en 2 burgers per keer op de andere kant, vandaar indirect.
 
Tja, kon ik ook maar Multitasken  :(

Ik heb wel een goed excuus "ik ben een man" (teminste.....anatomisch gezien dan  :D )

Mac
 
Spiffs zei:
ah multitasken, goed over nagedacht :)

Vrouwen kunnen dat.  ;)

Zien er wel goed uit die burgers.
 
Eerlijk is eerlijk, ik verzin wat erop moet. Doe de boodschappen en de mis en place en zoek de bereidingswijze en daarna bemoeit mijn man zich met de OTP ;-)
 
ellenblokhuis zei:
Eerlijk is eerlijk, ik verzin wat erop moet. Doe de boodschappen en de mis en place en zoek de bereidingswijze en daarna bemoeit mijn man zich met de OTP ;-)

Ik zou dan zeker die laatste stap ook zetten !
 
Terug
Bovenaan Onderaan