Beef en Steak

The naked drum smoker

Hans zei:
Ging de achterklep van je Twingo nog wel dicht met dat vat er in? :D !

Zeker! degene waarvan ik hem gekocht heb had zelf ook een twingo.. Paste er volgens hem precies 2 in  B-)

Weer stapje voor stapje verder..

360.jpg

360.jpg

Vd week komen er nog moeren binnen om de pijpnippel goed vast te zetten aan de binnenkant van de drum. Daarna kan ie uitgestookt worden en kunnen we gaan smoken!

En we zijn weer verder...

Uitstoken:
360.jpg

Hierna helemaal geschuurd van binnen en buiten.

Laagje lak erover en spullen monteren.. alleen nog de deksel een kleurtje geven.
360.jpg

2 weber roosters gekocht, past goed :)
360.jpg

Evt nog met weber deksel
360.jpg

Mooi hoor

Mooi speeltje geworden, ben benieuwd of hij een beetje naar wens werkt ;)

Mooi geworden, veel
plezier ermee

SilverFox zei:
Mooi speeltje geworden, ben benieuwd of hij een beetje naar wens werkt ;)

Ik ben ook benieuwd! Morgen even een testrun met enkel alleen briketten om te kijken hoe de temperatuur zich houd en hoe hij reageert op veranderingen van de luchttoevoer.
Denk wel dat het goed komt. Heb veel van internet geplukt en dan vooral de dingen die mensen fout hebben gedaan, dit dan sowieso in 1 keer goed te doen. (luchttoevoer onder de kolenmand, etc)

Fingers crossed.

Weksel zei:
Ik ben ook benieuwd! Morgen even een testrun met enkel alleen briketten om te kijken hoe de temperatuur zich houd en hoe hij reageert op veranderingen van de luchttoevoer.
Succes! Ik zou er voor de zekerheid een paar speklapjes opleggen.... :D

Of een paar moink-jes

Of voor de eerste keer PP.. 11 uur gedraaid op ongeveer 3kg ecobrasa kokos briketten valt me zeker niet tegen!

360.jpg

360.jpg

360.jpg

Mooie smoker geworden met meteen een prima, lekkere P.P.  :) !

Ga je hem nog van de vloer afhalen op wieltjes of zo tegen het mogelijk roesten ?

Hans zei:

Ga je hem nog van de vloer afhalen op wieltjes of zo tegen het mogelijk roesten ?

Dankje! Ben wel van plan hem van de grond te zetten inderdaad, ben er alleen nog niet helemaal uit hoe en wat. Na gister er in ieder geval ook achter gekomen dat een tafeltje aan de zijkant ook wel ideaal zou zijn. Heb hier ook nog een mooi stuk metaal voor liggen om dit te maken.

Weksel zei:
Hans zei:

Dankje! Ben wel van plan hem van de grond te zetten inderdaad, ben er alleen nog niet helemaal uit hoe en wat. Na gister er in ieder geval ook achter gekomen dat een tafeltje aan de zijkant ook wel ideaal zou zijn. Heb hier ook nog een mooi stuk metaal voor liggen om dit te maken.

Tja, een werkplek voor al je spulletjes is i.d.d.nooit weg.  :-? !

Wow echt mooi geworden, knap staaltje werk

Terug
Bovenaan Onderaan