BasBQ
Beef en Steak

The man... His passion for smoked meat... En een bescheiden voorstelling...

echdareez

Tondelzoeker
Berichten
3
Hi!

Blijkbaar moet/mag/kan ik me even voorstellen dus tsja... Wat valt er te vertellen?
Kreeg de naam Dimi mee van mijn Griekse ouders maar ben vooral geboren en getogen in het mooie Genk. Als kind ook het "barbeque'en" meegekregen met de spreekwoordelijke pollepel : varkentje op het spit, natuurlijk die overbekende souvlaki's als we naar Griekenland gingen en vooral de lamskoteletten die gretig gegeten werden.
Maar die liefde voor het Amerikaans BBQ'en werd ergens in 2004 ontdekt : tijdens een tweewekelijkse reis langs de West Coast, mocht ik kennismaken met pulled pork, juicy briskets, sappige ribs en overheerlijke wings (en liefst ook zo heet mogelijk als het even kon). Ik bracht heel wat ervaringen mee terug en 5 kg's :p
Maar die unieke smaak, kon je met een huis-tuin-en-keuken barbeque niet reproduceren... Of tenminste : wist ik (toen) veel wat een rub was of wat een 'bark' was of wat low&slow cooking betekende... En dan, ergens in 2016 : het eerste BBQ-festival in Hasselt > de vele standjes werden nieuwsgierig en zeer gretig bezocht door mezelf en mijn eega en we waren verbaasd om de "Amerikaanse" smaken in Vlaanderen terug tegen te komen...

En toen begon de zoektocht om dit zelf te reproduceren : long story short : ben tegenwoordig (sinds vorig jaar) de gelukkige eigenaar van een Burnhard Flint (een pelletsmoker die ik zeer warmpjes kan aanbevelen) en een Kamado Joe Classic III (sinds dit jaar) en die zoektocht gaat (oa) hier verder :) Recepten, tips en tricks, alles is altijd welkom :) Vooral ook leuk om die passie te zien bij mede-BBQ-liefhebbers :-D

/dimi
 
Welkom bij het genootschap

Lekker op je gemak zoeken. En plaatsen toch? 😉
 
Hoi Dimi,
welkom bij het Genootschap.
 
Welkom Dimi.
 
Welkom Dimi, leuke intro, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom (y)
 
Terug
Bovenaan Onderaan