Beef en Steak

Texas Turkey

BasB

Kooltjesharker
Enkele weken geleden was ik bij de Makro, waar ze wat kalkoenfilet in de uitverkoop hoek hadden liggen.
Niet eerder heb ik dat klaargemaakt dus het leek me leuk om dat eens te proberen.

Deze week was het zover, vrijdagochtend heb ik de kalkoen uit de vriezer gehaald om in de koelkast te ontdooien.
Vrijdagavond heb ik 1 liter pekel gemaakt (verhouding uit dit recept: https://bbqrockstars.nl/kookboek/kalkoenfilet-bbq/). Na het afkoelen heb ik dit in een zip lock zak gedaan met de kalkoen.

Gisteren rond 16.30 de barbecue klaargemaakt voor indirecte bereiding op 120 graden. Tijdens het opwarmen heb ik het vlees voorzien van de Pitmaster X Texas rub.
Om 17.00 heb ik het vlees erop gedaan en een stukje appel hout toegevoegd voor wat rooksmaak.
Rond 18.30 had de kalkoen een kerntemperatuur van 70 graden behaalten mocht dit er af.

De kalkoen heb ik geserveerd met wat friet en traybake groenten.
Het resultaat was erg goed. Ik had van te voren niet verwacht dat het zo lekker zou zijn.

1000016883.jpg
1000016885.jpg
1000016886.jpg

Heerlijk maaltje zo 😋

• Leuk
Waarderingen: BasB
Ziet er goed uit! Maar kreeg je nou maar 1 lullig plakje?

• Leuk
Waarom alleen met kerst? Lekker hoor, doe je goed zo!

• Leuk
Kalkoenfilet is hier ook favoriet. Simple maar echt een aanrader.
Ook lekker, dagje later een plakje op een boterham met wat komkomer/sla en een drupje mayonaise!

• Leuk
Zier er lekker en sappig uit hoor! 😋

• Leuk
Ziet er smakelijk uit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk
Terug
Bovenaan Onderaan