BasBQ
Beef en Steak

Texas Crutch

 

BrittijnBastard

Tondelzoeker
Berichten
24
Goedemorgen BBQ-junkies,

Morgen ga ik weer eens Short ribs maken. De vorige keer heb ik de Texas Crutch toegepast met behulp van aluminiumfolie. Het resultaat was toen geweldig.

Screenshot_20200424-113842_Photos.jpg
Screenshot_20200424-113909_Photos.jpg


Inmiddels heb ik ook butcher paper. Hier pak ik mijn ribs "st Louis style" mee in. Het resultaat is ook top.

Screenshot_20200424-115817_Photos.jpg


Wat heeft jullie voorkeur? Butcher paper of aluminiumfolie? en waarom natuurlijk?

Ik hoor graag van jullie, thanks
 
Ik gebruik alleen Alufolie van de groothandel (dik) voor het inpakken nooit de behoefte gehad op butcherpaper te gaan gebruiken.

Topic verplaatst van tips, tricks & tutorials naar de Rookkamer, is een vraag en geen tip, trick of tutorial
 
Laatst bewerkt:
"Never change a winning team"
Waarom zou je iets veranderen als het resultaat de vorige keer al "geweldig" was?
Wat kan je dan verbeteren?
Dan zou ik gewoon aluminium gebruiken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Staat een mooi filmpje op youtube van iemand die z'n ribs tegelijk op de bbq gooit, een zonder iets, 1 met alu folie en 1 met butchers paper, volgens mij was hij het meest gecharmeerd van Alufolie.
Maar welk filmpje je ook kijkt, aan het eind komt de smaak van de eter altijd als winnaar uit de bus, er is dus geen perfecte methode maar altijd een persoonlijke.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Staat een mooi filmpje op youtube van iemand die z'n ribs tegelijk op de bbq gooit, een zonder iets, 1 met alu folie en 1 met butchers paper, volgens mij was hij het meest gecharmeerd van Alufolie.
Maar welk filmpje je ook kijkt, aan het eind komt de smaak van de eter altijd als winnaar uit de bus, er is dus geen perfecte methode maar altijd een persoonlijke.

Klopt, die heb ik gisteravond gezien. Zodoende begon dit in mijn hoofd te spinnen.
 
Ik kan helaas ook niet vergelijken. Heb nog nooit butcher paper gebruikt. Ik weet wel dat je niet met bakpapier aan de slag moet 😅 Waarom doe je zelf geen experiment als je toch beide hebt liggen? Met 2 ribben uit 1 pak kan je de vergelijking goed maken.
 
inderdaad, wat mrooding zegt.
maak er een mooie test van en plaats het hier op het forum. lekker en leerzaam ;)
 
Ik kan helaas ook niet vergelijken. Heb nog nooit butcher paper gebruikt. Ik weet wel dat je niet met bakpapier aan de slag moet Waarom doe je zelf geen experiment als je toch beide hebt liggen? Met 2 ribben uit 1 pak kan je de vergelijking goed maken.
Verleidelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan