BasBQ
Beef en Steak

Testmiddag snackjes voor “wanneer alles weer kan en mag”

 
 

Viola

Stoker
Berichten
325
Gistermiddag met wat vrienden op het terras (best fris) wat snackjes geproefd uit de smoker. Na de zomer hoop ik mijn verjaardag te kunnen vieren met een grote groep vrienden en het zou leuk zijn om dan ook wat zelfgemaakte snacks te kunnen presenteren.
Voor de eerste testronde had ik Moink balls, kiplollies en een beenhammetje. De kiplollies (recept Bbq helden) en de moinkballs (recept Noskos) vrijdagavond gemaakt zodat ze zaterdag zo op het rooster konden. Ik heb van mijn zelfgemaakte basis Bbq saus twee aparte aflaksauzen gemaakt. Voor de kip wat zoete sojasaus erin en voor de moinkballs de boel aangelengd met wat whisky. Kan je volgens mij beter gewoon drinken want daar proefde niemand meer iets van.
Daarbij nog een beenhammetje wat ik in de supermarkt tegenkwam, in een varkensvlees rub heb gezet en uiteindelijk afgelakt met een honing mosterd saus.

Smoker op 120 graden en een uurtje of 2,5 later waren de balletjes en kiplollies goed gaar.
Beenhammetje heeft er nog uurtje langer op gelegen en was uiteindelijk sappig maar met een goede korst.
Foto‘s zijn er door de gezelligheid een beetje bij in geschoten maar het resultaat is nog wel redelijk zichtbaar.

023BFE02-D8AC-4712-AEAA-D36CDE357E22.jpeg


7B2470D3-70B3-45A2-9751-212C60EB624D.jpeg


1491A37E-88D4-498F-BF6D-4042376BCA0B.jpeg


D43A81FD-3853-47E0-BAF6-9006EF9B3255.jpeg


2ED74A3C-6D02-46A5-8C08-BDEC2987A61E.jpeg


35FA861A-51AD-49D5-B097-CAD4C19A9D2D.jpeg


74BB7534-DEB4-40FB-B775-286ABEF8B9CF.jpeg
 
Die hapjes zien er prima uit, die smoker trouwens ook! Ik denk dat die verjaardag wel goed gaat komen. Nu hopen dat alles weer mogelijk is als je jarig bent....
 
Potverdorie, dat ziet er goed uit. Zul je vast succes mee hebben.
 
voor de volgende test meld ik mezelf graag aan
 
Die hapjes zien er prima uit, die smoker trouwens ook! Ik denk dat die verjaardag wel goed gaat komen. Nu hopen dat alles weer mogelijk is als je jarig bent....
Nou inderdaad, dat maakt het allemaal weer een stuk leuker!
 
Lekkere hapjes gemaakt

Laat maar weten waar en wanneer we ons kunnen melden 😁
 
Ik koop wel een kadootje.
Geef maar aan waar en wanneer. 😋
 
Goede keuze die hapjes! zal wel druk worden als iedereen weet wat je gaat maken:love:
 
Heerlijke snacks!😋 Verspreidt ze over de avond anders ben je er in 5 minuten vanaf😜
 
Ziet er allemaal zeer smakelijk uit. Wat een bofkonten die uitverkorenen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan