Vorige week woensdag is mijn bastard medium compleet 2020 binnen gekomen. Afgelopen zondag voor het eerst aangestoken en spareribs erop gehad. Temperatuur regelen ging redelijk maar schommelde wel. Er stond aardig wat wind dus ik dacht dat het daar aan lag. Vandaag staat er pulled pork op het menu. Q aangestoken rond 9.00u en vanaf 9.45u was de temperatuur redelijk stabiel met schommelingen van een graad of 5 (117-122 graden). Dat bleef een 3 kwartier zo en toen durfde ik wel te gaan douchen. Toen ik onder de douche vandaan kwam was de temperatuur ineens 140 graden, ruim 20 graden hoger. Ontspan, procureur kan wel wat hebben dus rustig aangekleed en toen zakte de temperatuur vanzelf geleidelijk naar 126 graden. Onderste schuif toch maar een tikje dichter gezet en toen daalde de temperatuur naar 108, schuif weer een tikje open. Hop naar 125 graden.
De schommelingen, afgezien van het verstellen van de schuif, lijken samen te hangen met het ene moment een felle zon en het andere moment dikke bewolking. Kan dat zoveel invloed hebben of zit het probleem ergens anders (bij mij
). Temperatuur meet ik op het rooster en aanpassingen die ik doe aan de schuif en top vent (ik weet inmiddels niet alles meer van wat ik heb gerommeld) geef ik zo'n 10-15 minuten de tijd om de aanpassing te regelen.
Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe of waar dit aan kan liggen?
De schommelingen, afgezien van het verstellen van de schuif, lijken samen te hangen met het ene moment een felle zon en het andere moment dikke bewolking. Kan dat zoveel invloed hebben of zit het probleem ergens anders (bij mij

Kan iemand mij uitleggen wat ik fout doe of waar dit aan kan liggen?