BasBQ
Beef en Steak

Temperatuur meten in Cobb

B

Bellefleur

Gast
Gezien het warme welkom durf ik wel een beginnersvraag te stellen :blush:

we hebben sinds 2 zomers een cobb mee met de camper en bevalt ons uitstekend. Maar..... ik wil er nog meer er mee koken/grillen enz enz !
Heb hier al veel rondgesnuffeld en kom toch ook steeds tegen de beheersing van de temperatuur. Vooral bij slow cooking. Nu heb ik voor de cobb wel een vleesthermometer gevonden maar is dat wel de juiste manier om temperatuur te weten en beheersen? Of hebben jullie voor mij de tip hoe ik dat het beste kan doen? Thermometer aan binnenkant deksel vastmaken? Verder zal het voornl kwestie zijn van hoeveel briketten en deksel af en toe eraf?

Alle tips zijn welkom. En mijn intentie is niet om een Weber te kopen, ik ga gewoon lekker verder met de Cobb. :) Klinkt eigenwijs maar mijn plasticgeld laat geen grotere investeringen toe.
 
Misschien is een Fantast van de ikea een goede optie.
Zelf heb ik nog nooit een Cobb van dichtbij gezien, maar als ik zo de plaatjes bekijken op google moet dat toch passen.
 
He dat lijkt een goede. Binnenkort maar eens naar een  kijken
 
De Fantast is een fijn metertje voor weinig geld, maar gaat maar tot 130 graden en een Cobb kan heter worden dacht ik.
Het regelen van de hitte gaat vooral met de hoeveelheid briketten, er zitten geen schuiven op de Cobb
 
Geen schuiven dus ik had al bedacht dat de enige manier in spelen met deksel maar ook aantal briketten, is, bedankt voor de feedback
 
Terug
Bovenaan Onderaan