Haha ja ook soms een tikkie nerveus ben momenteel bezig met een testrun hij draait nu een uurtje op +- 112 graden met af en toe 1a2 graden erboven of beneden (streef was 110).Ik bespeur misschien ook een klein beetje nervositeit?
Van 120 graden naar 150 graden na het openen is niks om je zorgen om te maken als de temperatuur binnen ongeveer 10 minuten maar weer daalt.
Een lektest is simpel, stook je Bbq op en doe een flink stuk rookhout er bij deksel dicht en kijken waar er rook uitkomt. Is dat alleen door de schoorsteen dan is het goed anders heb je het lek gevonden (er kan ook af en toe een pufje door de onderschuif komen)
Heb ondekt door een tip hierboven dat er een goede warmte in de dome moet zitten voordat er afgeregeld gaat worden dus nu de juiste stand boven voor het doel bij te stellen.
Ik heb geen lekken kunnen ontdekken deze heb ik een maand geleden gevonden in het vilt en vervangen met fibergasket.
Ga zo de deksel openen en kijken hoelanghrt duurt en of hij weer rond die 112 gaat komen.