BasBQ
Beef en Steak

Tandoorikip uit de bloempot (dont try this at home)

Hendrik Willem zei:
Tandori kip altijd lekker maar volgens mij maakt het voor de smaak niet uit of je het op het rooster of in de bloempot bakt maar is wel een leuk experiment.

het idee is volgens mij dat het in de bloempot heter is dan direct op de grill, zonder dat de boel in de fik gaat. ik ga het zeker allebei nog eens proberen om te kijken of we verschil proeven!
 
Gaaf experiment! Ik moet ergens nog een video van Alton Brown hebben. Hij maakt daar ook een soort tandoor ook van bloempotten als ik het me goed herinner.
 
Yep die is het :D
 
briljant!!! dank!!!!  ;D

nwe bloempot halen en een steen-slijpschijf voor de flex en dat wordt weer een mooi dagje buitenspelen binnenkort!

hij laat de bloempot 12 uur weken en warmt m langzaam op om barsten te voorkomen, dus dat ga ik ook maar proberen. even wachten tot de ir gun binnenkomt uit honkong, zou inmiddels wel ongeveer elk moment kunnen zijn...
 
Succes Marieke met je recept en ik begrijp dat je dit ook wil gaan doen nou ik begrijp dit nu ik dit filmpje gezien hebt.
Ben zelf een keer in Nepal geweest. En daar eten ze ongeveer hetzelfde eten als in India en ook veel currys.
Ik maak ook dikwijls curry alleen dan in de oven of in een stoofpan en ik kan je zeggen het smaakt allemaal geweldig en alleen de lucht van die kruiden al krijg je trek. Blijf in ieder geval je verhaal volgen vind het wel interessant. Gr. Henk.
 
Graag gedaan, soms borrelt er nog wel eens iets nuttigs op uit dat geheugen van mij ;)

 
Op naar de Intratuin. Dit lijkt me een geweldig experiment. Ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan