... maar dan op de BBQ 
Aangezien ik geen tandoor heb en ik het te omslachtig vind om de kamado als tandoor te gebruiken, doe ik 't altijd lekker op het rooster.
Gaat ook altijd perfect, verschil merk je praktisch niet.
Vanavond gestart met de drumsticks in de marinade te zetten.
Daarna gevacumeerd om lekker een dag in te trekken.
Morgen maak ik er nog een curry bij met groenten en aardappels, basmatirijst en uiteraard maak ik ook naan erbij.
Hier alvast mijn recept en de voorbereidingen in beeld (ben alleen vergeten de citroen op de foto te zetten zag ik achteraf!).
Morgen de rest van de bereiding!
Tandoori Chicken.
Benodigdheden kip
1kg braadsticks of dijfilet (mag in stukjes als je dat fijner vindt)
50gr griekse yoghurt
sap van een halve citroen
2 tenen knoflook gepureerd of gehakt
3cm verse gember geraspt
1 theelepel gemalen komijnzaad
2 theelepel tandoori masala
2 theelepel Indiase chilipoeder Kashmiri
1 eetlepel rode kleurstof van Jo-La
peper en zout
verse koriander voor de garnering naderhand!
Marinade
Alles in een ruime bak doen en flink doorroeren.
De kip bestrooien met peper en zout zoals je dat normaal ook zou doen. Daarna de kip in de marinade leggen en goed omroeren zodat alles met marinade bedekt is.
Afdekken met keukenfolie of vacumeren en in de koelkast minstens een nacht laten intrekken.
Grillen
Haal de kip uit de marinade en gaar deze eerst indirect op 140 graden tot een kerntemperatuur van ongeveer 65 ˚C. Gooi de marinade NIET weg!
Ondertussen snijd je een rode ui in dunne halve ringen en wentelt deze door de marinade.
Stook daarna de BBQ op tot zo'n 220-230 ˚C en grill de kip af.
Ondertussen bak je op een skillet de uien ook zodat ze mooi kleuren.
Wees niet bang als er donkerbruine randjes ontstaan op de kip of ui, dat gebeurt altijd als je 't goed doet. Geeft een mooie smaak. Aanbranden natuurlijk niet, dus blijf erbij en blijf opletten. Het gaat op 't laatst ineens flink hard.
Garneren
Leg de kip op een bedje van de gebakken ui en garneer deze met wat verse koriander.
Simpeler kan 't haast niet.

Aangezien ik geen tandoor heb en ik het te omslachtig vind om de kamado als tandoor te gebruiken, doe ik 't altijd lekker op het rooster.
Gaat ook altijd perfect, verschil merk je praktisch niet.
Vanavond gestart met de drumsticks in de marinade te zetten.
Daarna gevacumeerd om lekker een dag in te trekken.
Morgen maak ik er nog een curry bij met groenten en aardappels, basmatirijst en uiteraard maak ik ook naan erbij.
Hier alvast mijn recept en de voorbereidingen in beeld (ben alleen vergeten de citroen op de foto te zetten zag ik achteraf!).
Morgen de rest van de bereiding!
Tandoori Chicken.
Benodigdheden kip
1kg braadsticks of dijfilet (mag in stukjes als je dat fijner vindt)
50gr griekse yoghurt
sap van een halve citroen
2 tenen knoflook gepureerd of gehakt
3cm verse gember geraspt
1 theelepel gemalen komijnzaad
2 theelepel tandoori masala
2 theelepel Indiase chilipoeder Kashmiri
1 eetlepel rode kleurstof van Jo-La
peper en zout
verse koriander voor de garnering naderhand!
Marinade
Alles in een ruime bak doen en flink doorroeren.
De kip bestrooien met peper en zout zoals je dat normaal ook zou doen. Daarna de kip in de marinade leggen en goed omroeren zodat alles met marinade bedekt is.
Afdekken met keukenfolie of vacumeren en in de koelkast minstens een nacht laten intrekken.
Grillen
Haal de kip uit de marinade en gaar deze eerst indirect op 140 graden tot een kerntemperatuur van ongeveer 65 ˚C. Gooi de marinade NIET weg!
Ondertussen snijd je een rode ui in dunne halve ringen en wentelt deze door de marinade.
Stook daarna de BBQ op tot zo'n 220-230 ˚C en grill de kip af.
Ondertussen bak je op een skillet de uien ook zodat ze mooi kleuren.
Wees niet bang als er donkerbruine randjes ontstaan op de kip of ui, dat gebeurt altijd als je 't goed doet. Geeft een mooie smaak. Aanbranden natuurlijk niet, dus blijf erbij en blijf opletten. Het gaat op 't laatst ineens flink hard.
Garneren
Leg de kip op een bedje van de gebakken ui en garneer deze met wat verse koriander.
Simpeler kan 't haast niet.
Laatst bewerkt: